Avatar billede kostehvaddetvil Nybegynder
16. marts 2005 - 21:08 Der er 9 kommentarer

Snavset PC

Her den anden dag gik det op for mig at min pc er møgsnavset! Der er mudder hist og her og små svampe er begyndt at vokse ud ad sidderne på køleren. Så jeg tænkte, "Hvad med om jeg gjorde hovedrent i skidtet!". Så jeg hentede højtrykspooleren frem og begyndte at spule løs inde i kabinettet. Det resulterede i at alt hardware blev smadret til ukendelighed! Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede jokvan Nybegynder
16. marts 2005 - 21:12 #1
Tjaa, tag den ned til en forhandler så han kan kigge på den ellers må du købe en ny.
gå ned til din nærmeste pc-forhandler som eks. merlin!
Avatar billede kostehvaddetvil Nybegynder
16. marts 2005 - 21:13 #2
Det har jeg gjort, men han sagde det var selvforskyldt at jeg havde spulet min PC til ukendelighed! Så de vil ikke erstatte!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. marts 2005 - 21:19 #3
Tjaa... nu er det tiden, hvor Windows systemgendannelse skal stå sin prøve ....
Avatar billede jokvan Nybegynder
16. marts 2005 - 21:22 #4
du kan nok ikke bruge systemgendannelse når hardwaren er ødelagt. Få den repareret til penge... ellers få en disc hvor du kan formatere pc( altså genstarte hele windows så bliver alt gendannet men hardwaren skal først være iorden. hvis du har kommet til at skade driveren eller noget er en formatering af pc´en fin nok.
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2005 - 21:24 #5
Årghhh har du ikke engang 4 års ekstra service garanti? så kan du næsten tillade dig at komme til at pisse på din pc og få ny:o)
Avatar billede jokvan Nybegynder
16. marts 2005 - 21:26 #6
bare sig noget til dem. at pludselig var noget af pcen faldet af og havde taget resten med :)
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2005 - 23:32 #7
Du  sagde, der voksede svampe ud af computeren. Har du stadig noget tilbage af det, du spulede ud?

Hvis du er heldig har nogen af svampesporerne overlevet. Det sker, at sådanne sporer indgår i en slags symbiose med de dele, de har vokset på og overtager deres gener og dermed egenskaber.

Jeg kan ikke lige finde linket, men jeg har læst om vellykkede forsøg med genskabelse af mekaniske organismer i tilfælde, som ligner dit. Så vidt jeg husker er fremgangsmåden sådan:

Skrab så meget af det gamle lort sammen, som du kan > Find en skovl af passende størrelse og gå ud og grav 2 liter jord op og put det i en beholder > Put først jorden i computeren (husk at trække stikket ud først) > Smid derefter lortet med svampesporerne ovenpå > Hæld lidt flydende blomstergødning ned til det hele og tilsæt måske et gammelt nummer af Alt om Data > Vent i ca. 3 uger og se, hvad der sker.

Hvis du er heldig, får du sikkert en computer ud af det, som passer meget bedre til dit behov.

Held og lykke :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. marts 2005 - 23:53 #8
milter > Efter min mening bør du lægge et svar. Det er vist det mest konstruktive forslag der er kommet *s*
Avatar billede mr.malmros Juniormester
16. marts 2005 - 23:56 #9
Har du prøvet med gaffatape?