Avatar billede barcode Nybegynder
27. marts 2001 - 15:59 Der er 13 kommentarer

code 10

jeg har et kæmpe problem..

Jeg har lige lagt win 2000 pro ind og nu kan jeg ik få mit grafikkort til at virke
jeg har prøvet med ny driver men uden held
jeg har et tnt2 32mb m64 agp.
når jeg går ind under indstillinger så er der ingen conflict.
men den kommer med den stadus at The divice can\'t start (code 10)

location :  PCI bus 1, device 0, function 0
har set dette kan det være der fejlen er at win troer at det er et pci kort jeg har ????
håber at der er nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:02 #1
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:02 #2
se under code 10
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. marts 2001 - 16:02 #3
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:04 #4
et tnt2-kort skulle meget gerne kunne fungere uden servicepack1, ville jeg mene..
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 16:18 #5
Det er højst sandsynligt et driver problem.

Prøv en af følgende drivere:
http://www.reactorcritical.com/files/NVidia/654w2k.exe

Nyeste fra 26/3-2001
http://www.reactorcritical.com/files/NVidia/win-2k-1101.zip
Avatar billede barcode Nybegynder
27. marts 2001 - 17:01 #6
der er ingen af dem der virker :(((
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 17:10 #7
Hvad hedder dit bundkort?

Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 17:11 #8
Har du prøvet driverne fra dit grafikorts producent?
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 17:23 #9
Prøv i din bios at sætte \'Assign IRQ for VGA device\' Prøv også \'Load Setup Default\'

Hvis dit bundkort er med et VIA chipset, skal du også installere VIA\'s 4in1 drivere.

VIA 4in1 4.29a:
http://www.tweakup.dk/files/mobo/4in1429v(a).zip
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 17:38 #10
Jeg har oplevet en del problemer med at få bl.a. M64 kortene til at kør på de seneste detonator drivere.
Det du har brug for er formodentlig driveren fra grafikkortsproducenten.

Men vil du have hjælp til at finde et driver link, så er du nød til at oplyse hvem der har produceret kortet. - Står typisk på selve kortet, hvis du er i tvivl.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2001 - 00:07 #11
Grafikkortet kører fint her hos mig, har hentet driverne hos www.medion.de .
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2001 - 00:08 #12
Hos mig kunne win2000 endda selv finde en driver i første omgang som virkede.
Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 13:47 #13
Jeg har præcis samme problem med et Diamond Viper v770 (TNT2)...

Og jeg har prøvet at downloade drivere fra Diamond og de nye drivere fra Nvidia, men lige meget hjælper det.