Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 20:32 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Skifte primaer HD

Jeg har i øjeblikket mit windows og alle mine programmer ligende på en langsom ata harddisk og vil gerne have flyttet det hele over på en ny og hurtig sata HD, kan det lade sig gøre? og hvordan? eller skal jeg starte helt forfra? (Den gamle ata hd skal bare formateres og så skal min mor have den)

(bruger windows XP)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 20:52 #1
Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 20:56 #2
Har ikke en maxtor men en WD, og det er jo sata så ingen jumbers, men burde det virke aligeveL?
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 20:58 #3
Du ved godt du ikek opnår en pokkers stor hastigheds forøgelse ikke ? (medmmindre det er en 10000RPM raptor disk du monterer)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 21:00 #4
hvis programmet ikke virker, er der andre..O)
Men maxblaster er virkelig hurtig, programmer som hdclone.. tager flere timer..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 21:02 #5
hdclone >> http://www.miray.de/download/sat.hdclone.html

ellers vil andre sige, lav et ghostimage.. men det er ikke bare lige til, som de programmer jeg linker til, de laver alt arbejdet for dig....O)
Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 21:05 #6
Det er faktisk en 10k rpm raptor jeg mnterer :)

ok, det vil jeg prøve så.
Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 21:13 #7
virker HD clone ikke hvis man ikke har disketter :S? har ingen, og hader det system :S
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 21:17 #8
Hehe så burde du kunne mærke en forskel ;)
Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 21:23 #9
Glæder jeg mig til så :D

Vil prøve det der maxblast, men virker det også selv om det ikke er maxtor hd's??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 21:25 #10
om hdclone virker fra cd.. aner det ikke, har ikke prøvet..
maxblaster..om det virkerpå andre hdér.. igen ..aner det ikke, det må komme an på en prøve..
sorry
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 21:56 #11
men det skulle ikke overaske mig, hvis maxblater bare virker..O)
har du fået prøvet..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. marts 2005 - 20:38 #12
har du opgivet..O)
Avatar billede snorres Nybegynder
17. marts 2005 - 21:00 #13
ja det er lige før, en af mine venner siger at windows ikke kommer til at virke ordentigt bagefter :S
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2005 - 21:04 #14
Det du gør at at du benytter et af de allerede nævnte clonings værktøjer, men boot sektoren vil ikke passe på den nye disk. derfor kører du en repair af windows (ALLE dine settings og lignende forbliver det samme, det er blot system filerne som "opdatesres" og samtidig skirev en boot sekter / og boot.ini file.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. marts 2005 - 07:46 #15
Jeg har brugt flere programmer til at clone en xp installation, uden problemer flere gange, man skal dog lige huske at jumpe rigtigt bagefter..O)
Avatar billede snorres Nybegynder
18. marts 2005 - 09:45 #16
ok, så vi jeg da prøve det :)
Men´med sata skal man jo ik engang huske det med jumbersne :P