Avatar billede thewolf Nybegynder
16. marts 2005 - 19:55 Der er 6 kommentarer

Ingen kontakt til netværk

Jeg sidder på et Windows XP netværk, hvor alle maskiner (på nær en 2000 maskine, som afkræves brugernavn) kan kontakte en server, der også kører Win XP. Men min egen bærbar vil simpelthen ikke noget som helst... åbner jeg netværksteder finder jeg ingenting... klikker jeg så på "vis arbejdsgruppecomputere" får jeg at vide at: "[net] er ikke tilgængeligt. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse. Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket."

1. Jeg kan pinge serveren på IP adressen
2. Jeg kan ikke pinge på NetBIOS navn 'server' (fejler uden betænkningstid)
3. Jeg kan lave et netværksdrev ved at indtaste [ip]\[mappenavn]

Opsætningen af fil-og-udskriftsdeling er ikke anderledes end på de andre maskiner. Jeg har forsøgt at deaktivere min ZoneAlarm uden forbedring. Andre forslag?
Avatar billede venturer Nybegynder
17. marts 2005 - 09:18 #1
Kører din bærebare Service Pack 2? Har du deaktiveret XP's egne indbyggede firewall?
Avatar billede thewolf Nybegynder
17. marts 2005 - 10:09 #2
Ja, til begge dele
Avatar billede cbm30 Nybegynder
17. marts 2005 - 15:42 #3
Er du medlem af den samme arbejdsgruppe som de andre maskiner ??
Avatar billede thewolf Nybegynder
17. marts 2005 - 15:57 #4
Ja, det er jeg.
Avatar billede ahave Nybegynder
17. marts 2005 - 23:25 #5
I tilfælde af XP pro, har du ikke deaktiveret brug simpel fildeling? Tools - Folder options - View - Use simple filesharing
Avatar billede thewolf Nybegynder
27. april 2005 - 10:51 #6
Simpel fildeling er deaktiveret - og der er stadig ingen mulighed for at tilgå netressorcer ??