Avatar billede fcs Novice
16. marts 2005 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Tests af (digitale) videokameraer

Hej folkens.

Jeg skal snart have købt mig et videokamera. Jeg ved intet om det og har derfor brug for at kunne finde nogle sider der giver råd og vejledning om hvad man skal være opmærksom på når man skal vælge. Derudover har jeg brug for nogle anmeldelser af forskellige kameraer - det behøver ikke at være digitalt.

Sidst, men ikke mindst, må I meget gerne komme med jeres personlige erfaringer hvis I har nogle at dele ud af.

Hygge

FCS
Avatar billede kong8 Nybegynder
16. marts 2005 - 20:08 #1
Avatar billede agentorange Nybegynder
17. marts 2005 - 00:02 #2
Hvis du indskrænker det lidt skal jeg gerne hjælpe..

Fortæl mig i hvilken prisklasse du forventer at købe. Hvad er dine forventninger til kameraet? er det semi-prof eller bare til feriebillederne? osv osv..

Ellers er det næsten en umulig opgave :0)
Avatar billede fcs Novice
17. marts 2005 - 16:12 #3
Agentorange>> Jeg er bestemt ikke professionel, men jeg er ude efter et kamera, som giver god billedkvalitet til den private små-krævende hygge-bruger. Jeg vil have en billedkvalitet som kan overføres til DVD og tåle at man viser den på et tv og ikke kun på en lille monitor eller kameraets indbyggede skærm ;o)

Håber at det præciserede det lidt. Jeg har ikke nogen krav om pris, da jeg hellere vil vente med at købe et kamera og så spare lidt sammen istedet for at købe en halv løsning. (Skulle det være et kamera som man kan få et godt og billigt undervandshus til er det super, men det er ikke et krav):

Jeg er ikke så tit ved en netforbindelse, men kigger forbi dagligt, så forvent ikke svar lynhurtigt hvis du har flere spørgsmål.

Hygge

FCS
Avatar billede agentorange Nybegynder
18. marts 2005 - 19:39 #4
Der er flere forskellige muligheder...Du kan vælge kamera til mini-DV bånd eller en DVD camcorder eller HDD

Jeg synes du skal prøve at kigge nærmere på denne model fra Sony, hvis du er til mini-DV. Jeg så den til Sony konference for nyligt og den er superlækker

http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=CAM+MiniDV&product=DCR-HC30E

Er du mere til DVD camcorder kunne den her være en mulighed..igen fra Sony

http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=CAM+DVD+Handycam&product=DCR-DVD403E

Sony har valgt at der slet ikke vil satse på HDD videokameraer. Så er du til videokamera med harddisc, bør du kigge nærmere på JVC´s

http://www.jvc.dk/product.php?id=GZ-MC100EX&catid=100085

Men det er alle kameraer i den lidt dyrere ende
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2005 - 10:13 #5
OK, dem kigger jeg lidt på. Hvad er fordele/ulemper ved Mini-DV i forhold til DVD eller HDD?
Avatar billede agentorange Nybegynder
20. marts 2005 - 14:17 #6
Jeg tror det er lidt en smagssag, hvad man foretrækker..

HDD har jo den store ulempe generelt, at den ikke kan skiftes ud, når den er fyldt op. Men lige med JVC mener jeg de har lavet den, så man kan have en ekstra HDD med i tasken.

Men allesammen er lette at betjene og det er let at smide det over på eksempelvis computeren
Avatar billede fcs Novice
21. marts 2005 - 07:57 #7
OK, fint nok. Hvad med priser? Har du nogen tips til hvor de generelt er billigst at købe?
Avatar billede agentorange Nybegynder
21. marts 2005 - 23:13 #8
Den er lidt svær..

Jeg tror ikke jeg er den rigtige at spørge, for jeg arbejder selv i butik hvor vi sælger sådan noget...

Det umiddelbare svar er jo, at internettet er det billigste sted, men jeg kan finde de første 10 grunde til, at jeg aldrig vil købe dyr elektronik over internettet..

Priserne i butikkerne er meget ens, for de vejledende priser kommer jo fra producenten og den retter de fleste sig efter..

Men god jagt
Avatar billede fcs Novice
22. marts 2005 - 08:21 #9
Agentorange>> Jeg har ikke noget imod at købe i butikker, for som du selv siger, så har man bedre mulighed for at spørge, pille og håndtere varen. Hvis du selv skulle vælge et kamera til ca. 5000.- hvilket ville du så vælge?
Avatar billede agentorange Nybegynder
23. marts 2005 - 19:18 #10
Tak for points :-)

Hvis jeg havde 5000 kr, jeg skulle bruge på et kamera, ville jeg vælge et Sony Mini-DV kamera
Avatar billede fcs Novice
29. marts 2005 - 08:05 #11
Det var så lidt - jeg takker for hjælpen. Hvis du skulle komme med et bud på hvilken model det skulle være, hvad ville det så være? Kom gerne bare med et link til en anmeldelse... ;o)