Avatar billede chult Nybegynder
16. marts 2005 - 15:21 Der er 6 kommentarer

Read-only problemer.

Jeg har mega problemer. Jeg køre Windows XP sp1. Af en eller anden grund er hele min spand Read-only. Jeg kan ikke fjerne det igen. Det kom for et par uger siden hvor en del af mine mp3'er lige pludselig ikke virkede mere. Jeg kunne ikke se hvad problemet var. Jeg har søgt efter virus med Norton 2005 og ad-ware med alt det kan scanne efter den slags. Men problemet er der stadig. JEg har os formateret og geninstalleret. Men lige meget hjælper det. Det skal lige siges at min C drev er en partition på min HD. Så jeg formatere ikke hele harddisken når jeg geninstallere.Kun drev C. Er der nogen har har haft samme problem eller kender en løsning ?

Mvh..

Martin
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 15:27 #1
Er du nu helt sikker på at det ikkr kun er for alle (everyone) som rettighederne står til read only ?

Prøv lige i en stifinder og højreklik på en hvilken som helst fil og se om dit brugernavn ikek har fuld adgang til filen ;)
Avatar billede hcma Novice
16. marts 2005 - 15:39 #2
eller måske:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#overtag_ejerskab
(selv om jeg tvivler)
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 15:41 #3
det tror jeg heller ikke det er, men muligheden foreligger
Avatar billede chult Nybegynder
17. marts 2005 - 14:18 #4
Det er ikke kun everyone der har read only. Jeg har prøvet at take ownership.
Hvis jeg går ind og fjerner Read only, trykker ok. og jeg så går ind og ser om den er fjernet er den der stadig. OG det er på alle mapper og alle diske... FUCK!
Avatar billede hcma Novice
13. april 2005 - 12:12 #5
ikke mere hjælp herfra grundet: http://www.eksperten.dk/spm/605248
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 12:17 #6
Catbody vi er 100% enige, han er på den mentale blackliste nu *G*