Avatar billede killifish Nybegynder
15. marts 2005 - 15:49 Der er 4 løsninger

ASP Tutorials og bøger

Jeg skal til at lære lidt ASP programmering. Tidligere har jeg arbejdet meget med PHP, men ASP har jeg ikke gjort i.

Hvad jeg leder efter er introducerende tutorials som kan forklare mig syntaksen i ASP, samt artikler med case beskrivelser som kan køre mig igennem nogle grundområder (databaseforbindelser, sessions, HTTP headers osv.). Jeg er som sagt ikke ny til scripting, kun til ASP.

Derudover vil jeg høre om der er nogle bøger som er gode at læse (specielt med grundige cases). Bøgerne skal være på engelsk da jeg pt. er i USA og ikke lige sådan kan hoppe på et dansk bibliotek. :o)
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
15. marts 2005 - 16:12 #1
Du kan prøve at tjekke denne site ud, der er mange gratis bøger, det er ikke en gang ulovligt:)

http://www.osborne.com/downloads/downloads.shtml
Avatar billede a1a1 Novice
15. marts 2005 - 16:13 #2
wrox (beginning asp 3.0 / asp 3.0 professional) bøger er gode til at give dig en forståelse for "sproget", rigtige "cases" er der ikke, men der er da gode eksempler på brugbare applikationer.

;o)
Avatar billede moejensen Nybegynder
15. marts 2005 - 16:41 #3
kig på www,html.dk de har en rigtig god begynder guide.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. marts 2005 - 16:57 #4