Avatar billede Beach Mester
15. marts 2005 - 02:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vandkøling - Profil(er) til 2X PCI-E i SLI opsætning

Nogler der kan finde en guide / manual til vandkøling (´s - profiler)  til Nvida GeForce FX (Aopen Aelus 6600GT 128Mb PCI-E) SLI kort.
Der er iflg. min overbevisning ikke fandens meget plads til profilerne, men måske et eller andet klogt hovede er stødt på noget der kan hjælpe:-)
Jeg har best. det første Aopen Aelus 6600GT 128Mb PCI-E SLI kort, og forventer i løbet af nogle få uger at få det 2. kort.  Da det hele skal vandkøles så er jeg lidt ude og skide da jeg kan se at
der ikke er så hulens meget plads på mit Asus A8N-SLI-Delux kort når begge kort er monteret i SLI. Alle ideér med tilhørende tegninger (billeder) kan bruges:-)

//Beach
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. marts 2005 - 17:55 #1
Dette DD kølehoved kan være på SLI vandkølede kort.
http://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=161&cat=48&page=1

Men hvad har du af vand i forvejen? Mere at DD er lavet til high flow, og hvis du har et 8mm system, så er det rotten... :)
/Thomas
Avatar billede Beach Mester
23. april 2005 - 02:23 #2
Har været lidt ude og svømme mht. hvad jeg skulle vælge. Er nu gået lidt over på noget meget andet (Peltier køling af både GPU og ram) men det lader til at dit svar kunne bruges, så du får lige lidt point.

Jeg er ikke lagt fast på nogle størrelser endnu mht. flow. Mit udgangspunkt som er lavet er:
--->radiator (EVO 1800/plads til 15 stk 120mm fans) --->Pumpe (Grunfoss UPS 25-40) Reservoir (Gl. akvarium på 120L) ---> VVS rør fra reservoir til studse ???

Jeg har fra akvariet lavet rør (3/4") der munder ud i 12 T-stykker (1/2") (slutter alle med en balofix så jeg kan lukke for de kanaler jeg ikke bruger) og her er jeg pt. stødt på grund. Har ikke lige kunne finde nogle rør der går fra et VVS 1/2" (1,85cm indre Ø) til de mål man bruger til vandkøling i computerverdenen (10/12mm)...

Mange siger OVERKILL, men så meget overkill er du nu ikke...
Jeg skal køle 3XCPU, 6XGPU, 3XNorthbridge, 16XHDD og leger også med at vandkøle nogle af mine PSUér.

Takker for svaret:-)

//Beach