Avatar billede andersdamm Nybegynder
15. marts 2005 - 01:06 Der er 3 kommentarer

Optimering på Google - udveksling af link

Jeg er ved at starte en side op om en ny systemudviklingsmetode. For at få noget trafik på siden er det selvfølgelig nødvendigt at der linkes til siden - har du ansvaret for en side med nogle af de samme interessefelter som www.contextualdesign.dk og er du interesseret i at udveksle links så skriv et indlæg...

På forhånd tak

Sammen bliver vi stærke!
Avatar billede goose Nybegynder
15. marts 2005 - 08:12 #1
Jeg ved godt jeg måske er lidt off-topic her, men hvis du vil have en chance for optagelse på Google, så er du altså nød til at kigge dine sider igennem for fejl.

For det første har du ingen HTML declaration på.
Du har et hav af fejl i.flg. HTML validering.
Sørg for at der er en robots.txt fil i roden af serveren

Rent opbygningsmæssigt skal søgerobotterne tygge sig igennem et ukendt, men meget højt, antal tabeller og skal næsten ned i bunden af siden før de finder noget reelt indhold.

Mit bud ud fra det jeg har set og det kendskab jeg har til Goggle, så skal der i dit tilfælde meget mere til end nogle link fra andre sider.

Just my 10 cent

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2005 - 08:16 #2
Du kan jo bruge det gamle teick med at signe gæstbøger. Start med at søge på dinesøgeord + "sign guest book" og andre kombinationer. Ddermed finder du gæste bøger der er fundet i google med søgeord der er relevante for dig og som du selv kan lave et link til din egen side.

Husk at skrive ned hvilke gæstebøger du signer, da de skal gensigneres efter nogle måneder når du er forsvundet ned i rækkerne.

Målret også dine henvendelser til webmasters. Se hvilke andre sites der findes på dine relevante søgeord, og find ud af hvodan dit site kan komplimentere disse andre sites. Skriv derefter til webmasteren og fortæl han hvor dit site kan hjælpe hans brugere og hvor han bør placere et link til dig. Skriv gerne et forslag til den tekst han skal linke med
Avatar billede andersdamm Nybegynder
16. marts 2005 - 15:23 #3
tak