Avatar billede leoni Nybegynder
27. marts 2001 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

#fejl

Jeg har en tabel med bemærknins- og memofelter, hvori der en gang imellem fremkommer teksten #FEJL.
Jeg kan kun fjerne den ved at slette posten.
Er der en måde hvorpå denne fejl kan undgåes??Er der nogen der ved hvorfor/hvordan den opstår??
27. marts 2001 - 13:39 #1
Er det en fler-bruger-applikation?
Kører den op mod en SQL-server?
Er der noget kode forbundet med felterne, som kunne lave \'ballade\'?

Denne fejl opstår nemlig af og til i disse situationer...
Men hvis det kun opstår i memo-felterne, så tyder det på en fejl i databasen. Jeg ville prøve en reparetion/komprimering eller oprette en helt ny database og herefter importere den gamle database (den bedste måde at reparere databasen på)

/Thomas
Avatar billede ds-zim Nybegynder
27. marts 2001 - 13:39 #2
Huh? Begge er txt-feter & ikke beregnede right ?
Avatar billede leoni Nybegynder
27. marts 2001 - 14:17 #3
Det er en fler-bruger. Kører på Novell Netware server.
Ingen kode forbundet med felterne, der er rene tekstfelter.
Komprimering/rep. af database samt import i ny database prøvet, men fejlen opstår alligevel periodisk.
27. marts 2001 - 14:24 #4
Forekommer fejlen i en formular eller i en tabel?
Hvis det er en formular, er den så ikke baseret på en forespørgsel, hvor der kunne være noget beregning?
Avatar billede leoni Nybegynder
27. marts 2001 - 15:26 #5
Fejlen fremkommer i en tabel. Data bliver indtastet via en formular og opstår IKKE under indtastningen.
Avatar billede leoni Nybegynder
27. marts 2001 - 15:27 #6
Ligeledes kan man ikke slette/rette feltet og man kan ikke søge på #fejl.
27. marts 2001 - 15:30 #7
okay, nu bliver det mystisk!!!
Prøv at trykke Shift+F2, når du står i et felt med #Fejl...

Sker det også, hvis du er helt alene på basen? Eller er det kun hvis der er andre brugere på?
Prøv evt at åbne den med udelt adgang og se om det stadig sker.

Hvis det er et fler-bruger-problem (som det lyder som) så kunne du prøve at ændre postlåsningen-metoden (optimistisk/pessimistisk)
Avatar billede leoni Nybegynder
06. april 2001 - 08:16 #8
Jeg har ikke oplevet fejlen i længere tid nu, så for at afslutte mit spørgsmål om hjælp får Thomas pointene for al sit engagement.