Avatar billede skurk Nybegynder
14. marts 2005 - 20:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra LP til PC

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket lydkort jeg skal have for at jeg kan optage mine gamle LP-plader digitalt på min pc. Også gerne hvilket program der evt. skal bruges?
Avatar billede jokih Nybegynder
14. marts 2005 - 22:02 #1
Du kan evt. bruge et creative soundblaster lydkort - der er der en line-indgang i, og det er det vigtigste.
Så skal du have din pladespiler tilsluttet en forstærker, og have et kabel som går fra udgangen af anlæget, og til et mini-jack stik.
Som optageprogram kan du evt. bruge wavelab, men der findes mange forskellige.
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2005 - 22:45 #2
Prøv at kigge her. Der er alt, du behøver.

http://www.delback.co.uk/lp-cdr.htm
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
15. marts 2005 - 00:30 #3
Det væsentlige ved optagelse fra en pladespiller er, at den skal være forsynet med en forforstærker, der korrigerer for pick-uppens egenskaber. Alternativt kan du udnytte en forstærker med phonoindgang og linieudgang (den hvor man plejer at tilslutte en taperecorder), da du så får den nødvendige korrektion og forstærkning. Forstærkerens linieudgang skal så tilsluttes pc-ens linieindgang.
Derudover en passende optageprogram. (freeware)