Avatar billede tao Nybegynder
22. april 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer

Hvilket land kommer brugerne fra?

Hvordan kan man se hvilket land brugerne på en webside kommer fra?, således at man automatisk kan vælge fx. sprog. Det virker på www.altavista.com, hvor reklamerne jo er på ens eget sprog.

Er der fast definerede ip-ranges eller hvordan fungerer det?
Avatar billede asp Nybegynder
22. april 1999 - 10:38 #1
Du kan finde en komplet liste over landekoder på

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/appendix_d/landekoder.asp

Du kan trække koden ud med

<%=Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")%>

Husk at det er det sprog som Browseren er sat til, og ikke styresystemet

En Engelsk browser kan sagtens være sat til russisk sprog

Avatar billede Slettet bruger
22. april 1999 - 10:52 #2
Reklamerne på Altavista (der kommer fra Doubleclik) tror jeg virker på en anden måde.

Personligt kører jeg med US OS+browser, og får stadig DK reklamer.

Jeg er også meget intereseret i en liste eller lign med hvile lande der har hvilke IP numre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. april 1999 - 14:12 #3
hallo din kigger sgu da på dit hostname, f.eks vlb-210-225.ppp.uni2.dk

der ser den landet
Avatar billede tao Nybegynder
22. april 1999 - 15:05 #4
Nej det er ikke nok, siden den ikke kan vide hvor fx. com / org / net kommer fra og desuden er det ikke alle numre der umiddelbart kan slås op.

Det går heller ikke med "HTTP_ACCEPT_LANGUAGE" for den kan brugerne jo sætte til hvad de har lyst til og netscape sættes til engelsk som default.
Avatar billede asp Nybegynder
27. april 1999 - 11:46 #5
Den eneste måde at gøre det på er at bruge HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Det er jo netop det den skal bruges til, selvfølgelig kan brugeren sætte den op som de lyster, men en dansker kan jo godt bruge en Engelsk Browser, og en Englænder kan jo også bruge en Dansk browser.

mvh

Dennis Knappe
http://www.activeserverpages.dk
Avatar billede prh Nybegynder
28. april 1999 - 13:57 #6
Der er ingen reel måde at vide hvor en
bruger kommer fra, problemet er at de forskellige muligheder for at checke, f.eks HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, samt domain navn begge kan være sat til noget andet end hvor du reelt kommer fra....

Ved siden af det vil der ikke engang altid være et domain navn, men blot en IP adresse... Endnu værre, disse IP adressers registreringer hos RIPE passer ikke engang altid (mener at det er cybercity der har nogle som står registreret som var de fra Tonga)....

Den eneste reelle måde er at spørge brugeren, eller begynde at spørge og registrere alle C-Klasserne der er udelegeret fra RIPE....

Mvh Poul
Avatar billede kan Nybegynder
06. maj 1999 - 15:55 #7
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE er browserspecifik.
Den rigtige måde at afgøre hvor brugeren kommer fra er at kigge på brugerens IP adresse (Denne kan brugeren ikke ændre selv). IANA / RIPE har listen over alle IP adresser (ranges).
F.x. adresse af typen 18.x.x.x tilhører MIT, og må derfor siges at være i USA.
Dette vil give en 99.5% korrekt billede.
Yderliggere kan man udføre trace route, for at finde den exacte rute til brugeren.

Avatar billede pingo Nybegynder
06. maj 1999 - 17:05 #8
Jeg vil gerne give et korrekt svar - men ikke før Dennis' forkerte er slettet!
Avatar billede tao Nybegynder
19. maj 1999 - 10:08 #9
Tja det havde jeg jo afvist en gang..
Avatar billede mazymaze Nybegynder
13. juni 2002 - 16:25 #10
det er godt nok 3 år siden at jeres beskeder er skrevet - ikke desto mindre, så er der sikkert nogle andre brugere, da kan have glæde af følgende information.
jeg har lavet en kode til min website som tjekker for hvilket land brugeren kommer fra.
benyt en "reverse look up" af brugerens IP nummer, så får du et navn på IP nummeret. læg svaret fra denne forespørgsel ind i en tekstvariabel og led efter ".dk " - eksister ".dk " ja, så er brugeren fra Danmark. jeg har lige lavet denne lille kode og den virker fint indtil videre.
hvis ikke man får et svar tilbage fra reverse look up, som kan bruges til noget, så laver jeg et ekstra tjek med <%=Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")%> som I selv benytter.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:24 #11
Luk
Avatar billede mazymaze Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:33 #12
skriv til tao
Avatar billede burningice Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:47 #13
mazymaze> og hvordan vil du have at jeg gjorde det? du mener ikke at han modtager en mail, ligesom alle vi andre gør?