Avatar billede aciboy Nybegynder
13. marts 2005 - 22:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hakker i DVD-film

Jeg har et problem når jeg ser DVD-film, både lyd og billeder hakker en smule - ikke meget, men nok til at blive irriteret på det. Har prøvet med 2 forskellige helt nye drev i min maskine og samme problem opstår hver gang. Kan fortælle at det er en DVD-brænder fra Samsung, en TS-H552U.

Drevet ser ud til at være installeret OK i min enhedshåndtering, er listet som en TSSTcorp TS-H552U, men det er vel fint nok!? Eneste fejl i enhedshåndteringen er en mangler driver til noget der hedder SM Buscontroller, kan det have noget med det at gøre?

Kan røbe at bruger PowerDVD (original version), så det skulle vel egentlig være OK? Problemet opstår i alle de programmer jeg har forsøgt mig med...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. marts 2005 - 23:03 #1
din manglende driver kan godt være problemet.!
Prøv at finde den driver. måske kan everst hjælpe dig >>http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe
ellers opdater dit bundkort chipset..
og check lige DMA >>http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
og iøvrigt... har du prøvet en ande player.??
Prøv feks. BSplayer>>>http://www.bsplayer.org/index.php?p=download

Og iøvrigt lav en grundig oprydning i pcén.
Og lige til sidst, hvor sidder dit drev.. som eneste på på kablet el. hvordan..?
Avatar billede aciboy Nybegynder
15. marts 2005 - 16:45 #2
Problemet er der stadig, desværre.

Drevet er det eneste på kablet og jeg har lige prøvet at skifte kablet - dog uden succes.

Min PC er sat op med et MSI 875P Neo-FIS2R bundkort, en Samsung TS-H552U DVD brænder og en P4 3.0 processor. Jeg kan ikke rigtig finde en decideret driver til drevet, nogen der kan hjælpe med det? Bundkortet kunne måske også godt trænge til en anden driver, nogen hjælpe at hente der? Har gutterne linet op til en filmaften i aften, så hjælp er yderst velkomment... ;-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 16:51 #3
har du de nyeste drivere til dit bundkort..og har du checket DMA..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 17:43 #4
ps: ellers juster din side-fil, eller smid nogle flere ram i..O)
Og hvad har du prøvet af det jeg har foresloget..?
Avatar billede aciboy Nybegynder
15. marts 2005 - 18:48 #5
Side-fil!? Det ved jeg ikke lige helt hvad er! ;-)

Jeg har 1GB RAM (Kingston), så det burde for så vidt ikke være noget problem...

Når jeg kører en rapport i Everest skriver den mit DVD-RW'drev nederst på siden som Unknown, kunne det ikke godt være der fejlen ligger. Og i såfald, hvad gør jeg for at løse det?

Kan som sagt ikke finde nye drivere til hverkan mit bundkort eller drev (listet overfor), er der noget godt sted at lede? Har bare prøvet Google...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 18:55 #6
det lyder som om vi nærmer os..O)
her er dine driver til bundkortet >> http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=434&kind=1

er drevet jumpet rigtigt.?
Sidder det sidst på kablet skal den jumpes til master.!
check DMA >>>http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm

sidefil er virtuelle ram, der står noget om det her.>> http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede aciboy Nybegynder
16. marts 2005 - 00:14 #7
Drevet sidder jumpet som cable select, burde det så ikke være OK? Forsøger også lige med Master-setting.

Har nu installeret ny chipset-driver, men heller ikke det ser ud at have nogen effekt. Mine virtuelle ram står vist tilsyneladende også rigtigt - jeg er virkelig på herrens mark, føler jeg. Drevet ser ud til at mangle en driver, men jeg kan ikke finde den noget sted - lige med hvor jeg leder. Utroligt at der ikke ligger en funktionel driver til en populært samsung-drev nogen steder, nægter at tro det kan være sandt...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. marts 2005 - 11:22 #8
prøv at slette drevet i enhedshåndetering, og genstart, så vil windows geninstallere drevet..

og ja, jeg vil mene at drevet skal være rigtigt jumpet, der skader ihvertfald ikke..O)

sidefilen, prøv at stille den til systemadministret.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2007 - 17:00 #9
ellers en tråd..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2007 - 17:00 #10
ellers en god tråd..sorry.

Husk at lukke.

Og beskriv evt. løsningen på problemet, til andre brugere.Tak.!