Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. marts 2005 - 21:52 Der er 13 kommentarer

2 Router

Kan man godt hvis man har en router til kabel sætter en ekstra router til trådløs til??? så man har 2 routere??
Avatar billede rogn Nybegynder
13. marts 2005 - 21:54 #1
Ja, men du skal bruge noget der hedder en Router-fordeler. Sådan en koster typisk mellem 100 og 200 kr. Sådan en kan fås i de fleste computerbutikker.
Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. marts 2005 - 22:03 #2
Hvorfor skal man ha det??? Det giver da igen mening.. man skal jo bare sætte et kabel fra den ene til den anden?? eller tage det kabel fra ADSL-Modemet og splitte i 2??
Avatar billede rogn Nybegynder
13. marts 2005 - 22:04 #3
NEJ! FOR GUDS SKYLD IKKE!! så kan du jo smadre computeren!!! Den overbelastes!!
Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. marts 2005 - 22:13 #4
har du et link hvor man kan købe sådan en kan íkke finde en??? Hvorfor kan jeg smadre computeren??? jeg sætter jo bare den trådløse router til via kabel routeren???
Avatar billede rogn Nybegynder
13. marts 2005 - 22:15 #5
En PC er kun bygget til en router! To routere og den brænder sammen! En Router-fordeler går ind og hjælper pc'en så den kan køre med 2 routere på samme tid. Prøv www.edbpriser.dk
Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. marts 2005 - 22:23 #6
Jeg kan slet ikke finden sådan en ting.. Jeg tror heller ikke du forstår mig, jeg mener jeg har 2 computere... den ene med kabel og den anden med trådløs.. Så kan man vel godt så man tager stikket fra kabel routeren og sætter i den trådløse router??
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2005 - 23:00 #7
Jeg har 2 router på min forbindelse og det giver ingen problemer. Den ene router har forbundet til mit ADSL modem og den anden router (som også er et AP) er forbundet via et normalt netkabel til den anden router.

Dog har jeg slået DHCP serveren på AP, så den "første" router uddeler IP adresser.
Så min opsætning ser sådan ud:

ADSL model --- Router ---- Router(AP)
                |
                PC
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2005 - 23:01 #8
hmm. PC er tilsluttet routeren
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2005 - 23:02 #9
Så skal du også lige huske at de 2 router ikke må have samme IP adresse
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. marts 2005 - 23:38 #10
frede_manden>>Kik på rogns profil. Han er en af de typer der ikke har noget liv.
Avatar billede rogn Nybegynder
14. marts 2005 - 18:41 #11
Du kan ikke stave til kig!
Avatar billede frede_manden Nybegynder
14. marts 2005 - 20:16 #12
Jeg kan ikke se at at rogn ikke har et liv??

Men kan det lade sig gøre det jeg vil??
Avatar billede reving Nybegynder
14. marts 2005 - 22:05 #13
Det mener jeg ikke der skulle være noget i vejen for
Prøv evt. at se : http://www.eksperten.dk/spm/584561