Avatar billede thorjak Nybegynder
13. marts 2005 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken tft skærm, 2 mulighedder

Jeg skal ud og købe fladskærm og har valgt en af disse 2.
Samsung SyncMaster 913N
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842

og denne

Samsung SyncMaster 910T
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111399

Jeg har ikke meget forstand på tft skærme, men ved at responstime skal være lav. på 913N'eren er den 8 ms, og den anden 25 ms.. men den sidste er dyre end den anden.
derfor jeg spørger her inde
Avatar billede protoz Nybegynder
13. marts 2005 - 21:58 #1
Samsung SyncMaster 910T: Denne skærm har mulighed for DVI (Digital Video Input) hvilket er en bedre kvalitet end den normale analoge indgang. Ikke noget man som "normal" bruger har brug, men nok mere de ekstreme gamere bruger i spil og til video redigering. Dette kræver dog at du har et grafik kort med DVI udgang. Jeg ville personligt vælge den med mindst responstid, dvs Samsung SyncMaster 913N. Den anden skærm (Samsung SyncMaster 910T) har dog et meget højt kontrast-forhold (1000:1) men dette er også meget højt inden for tft standard så vidt jeg ved... Jeg ville vælge Samsung SyncMaster 913N i mellem de 2 skærme...
Jeg vil dog anbefalde en BenQ937s+ skærm
( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114129 ) som har 8 ms respons tid, gode kontrast forhold og mulighed for både analog og DVI...
Håber det hjalp lidt
Avatar billede rebecca Novice
13. marts 2005 - 22:52 #2
Kan kun tilslutte mig protoz svar. :o)

Mvh.Rebecca
Avatar billede thorjak Nybegynder
14. marts 2005 - 13:44 #3
Har bestilt skærmen som protoz anbefaldede...
Tak for hjælpen
Avatar billede rebecca Novice
14. marts 2005 - 21:48 #4
Den vil du blive glad for, har selv en den funker fint ingen pixelfejl, skarpt billed og god i spil.

Held og lykke med den

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:27 #5
Måske tid at lukke spg.