Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2005 - 21:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydløa harddisk

Jeg leder efter en ny harddisk hvor det der betydernoget er lydudbredelsen og vibrationerne.

Jeg har været inde på edbpriser.dk og søge, men jeg vil gerne høre fra nogen som har personlig erfaring med det / den.

Kravene er:
- S-ATA
- 3½"
- Minimum 80 GB
- 7200 rpm (Medmindre det har meget med lydstyrken at gøre)
- Som sagt, lydstyrken.
Avatar billede rogn Nybegynder
13. marts 2005 - 21:51 #2
Jeg plejer at pakke min harddisk ind i dej! Rul en dej, enten surdej eller almindelig gærdej, og sørg for at den er omkring 2-3 cm tyk. Indsvøb derefter disken i dejen og monter den i kabinettet. Det er billig lydløshed!
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2005 - 22:41 #3
Hej, tak for din anbefaling.. (Ja, også tak til dig, rogn, men det var nu ikke liiige det jeg ledte efter :s )

De ser faktisk gode ud de der Western Digital.. Kender du noget til ATA modellerne? (Jeg kom til at skrive S-ATA, men jeg mente bare ATA)
Avatar billede the_email Nybegynder
14. marts 2005 - 09:40 #4
Ja, jeg har og en 80 GB ATA WD i en anden computer.
Den kan man heller ikke hører men om det skyldes støj fra graffikkortet kan jeg ikke sige med sikkerhed.
Men umiddelbart vil jeg tro at en ATA og en SATA skulle larme lige meget, da selve opbygningen er den samme, og interfaces er det eneste der er forskelligt på de to diske.
Skulle jeg ud og købe en lydløs ATA-disk ville jeg vælge en WD.

/TheEmail
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2005 - 09:42 #5
1000 tak for hjælpen! Er i hvert fald helt sikker på at det skal være en WD nu :)
Avatar billede the_email Nybegynder
14. marts 2005 - 12:30 #6
Takker for point.
Håber du bliver tilfreds med harddisken

/TheEmail