Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. marts 2005 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Valg af digital kamera

Jeg står i den situtation at jeg ikke kan vælge hvilket et af nedenstående to digital kamera, er det bedste køb:

- Sony DSC-P100

- Canon Ixus 430

Er der nogle kan komme med nogle begrundelser hvorfor jeg burde vælge den ene fremfor den anden?
Avatar billede levich Nybegynder
13. marts 2005 - 21:13 #1
Måske kan du bruge denne side til noget:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp100.asp
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/ (den må have et andet navn i udlandet)
Avatar billede rogn Nybegynder
13. marts 2005 - 22:13 #2
Helt klart Canon! Det tager superklare billeder, specielt af fugle!
Avatar billede trumf Nybegynder
13. marts 2005 - 22:35 #3
Jeg siger Canon, også pga hukommelsen, men det er jo op til den enkelte..
Avatar billede trumf Nybegynder
13. marts 2005 - 22:40 #4
Avatar billede trumf Nybegynder
13. marts 2005 - 22:41 #5
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. marts 2005 - 22:49 #6
Er der ikke noget om snakken om at canon har en såkaldt E18 fejl??? Og er der nogen der har kendskab til denne. Har læst om den på nettet.
Avatar billede gibsjoe Nybegynder
09. april 2005 - 02:46 #7
Jeg har et Canon Ixus 430 og det tager rigtig gode udendørsbilleder. Flashen er som på alle små kameraer elendig. Den kan ikke indstilles manuelt så den duer ikke til den kreative fotograf. Se på www.steves-digicams.com for en vurdering af de 2
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 12:37 #8
vælg kamera fra en producent der laver analog kameraer dvs fx canon,nikon,minolta,pentax

jeg ville klart vælge fra den størte og mest dominerende producent på markedet : Canon

kører selv med et slr d10 fra canon
Avatar billede mickey777 Nybegynder
10. maj 2005 - 22:10 #9
Beklager den lange ventetid! Jeg er taknemlige for jeres svar. Jeg har besluttet mig for at købe en Canon IXUS 40. De af jer som er kommet med kommentarer, læg et svar så jeg kan fordele points til alle...
Avatar billede levich Nybegynder
10. maj 2005 - 23:16 #10
svar
Avatar billede trumf Nybegynder
11. maj 2005 - 18:33 #11
Godt valg :-)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
14. maj 2005 - 18:22 #12
Hermed lukkes spørgsmålet!

Og valget blev en Canon IXUS 50 :o)