Avatar billede simonp Nybegynder
13. marts 2005 - 19:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gør-det-selv installation.

Davs.
Sidder her og ved at bestille noget tdc bredbånd, og overvejer selvfølgelig at gøre hele lortet selv. Det er både billigst og hurtigst, men tdc vil ikke give mig guiden for hvordan man gør. Rart nok lige at vide lidt på forhånd hvad man har med at gøre, så jeg tænkte på om nogen har gjort det selv, og lige kort kan forklare om man skal være uddannet telemand for at gøre det, eller om det er noget vi andre dødelige også kan gøre uden de store problemer.?

mvh

Simon
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
13. marts 2005 - 19:18 #1
Du behøves ikke have en uddanelse for at sætte modemet op :P

Tja det eneste du sådan set skal gøre, er at bore 2-4 huller i muren, hænge modemet op og så forbinde kablerne der følger med....Der følger en lille bog med hvor der står hvordan man skal forbinde kablerne fra modemet til telefonstikket osv...
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
13. marts 2005 - 19:19 #2
(Plejer normalt at være i pakken med modemet, altså bogen)
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. marts 2005 - 22:48 #3
Jeg er helt enig med scaniav8. Det virker selvfølgelig meget overvældende, når man kommer hjem og åbner kassen med udstyret i - især hvis man som jeg også havde en anden kasse med en router i! Men det er en god, trykt vejledning, der følger med, så hvis du går stille og roligt frem punkt for punkt, så kan du næsten ikke gøre noget forkert. God arbejdslyst!
Avatar billede simonp Nybegynder
13. marts 2005 - 22:59 #4
Selve modemet er jeg nu heller ikke i tvivl om er nemt nok. Det var mere installationen i selve telefon stikket jeg tænkte på. Så vidt jeg har fundet ud af skal man ind i selve stikket i væggen og lave noget, og det er det jeg er lidt i tvivl om, hvor vidt det er lige til.?
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. marts 2005 - 23:59 #5
Jeg skulle ikke ind i tlf. stikkontakten. Der skulle bare sættes et stik mere i.. altså oven i det, der sad der i forvejen
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 08:58 #6
hvis det er gør det selv løsningen, skal du ikke indi dit telefonstik. Men du skal være opmærksom på at alle andre telefoner skal sættes uden på det stik hvorpå du sætter dit adsl modem.
Avatar billede simonp Nybegynder
14. marts 2005 - 14:59 #7
tak for hjælpen folkens... lyder som en nem sag.
Avatar billede webgon Nybegynder
18. marts 2005 - 14:25 #8
Der følger altid en trykt vejledning med i TDC's gør-det-selv pakker :)
Avatar billede rijah Nybegynder
25. august 2005 - 11:38 #9
Det er meget nemt og sætte op, nu har jeg gjort det to gange, både med deres router og med min egen. Så kan varmt anbefales.
Avatar billede sharkman Nybegynder
26. august 2005 - 22:44 #10
Simonp:
Fandt du ud af det? Så husk at lukke dit spørgsmål.
;-D