Avatar billede bpme Nybegynder
13. marts 2005 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Explorer starter med forkert startside.

Hej eksperter
Jeg har fået noget! ind i min PC som jeg ikke kan komme af med. Når jeg starter Explorer op, får jeg ikke min startside, men en amerikansk side. Det eneste der står i adresselinien er: about blank. jeg har prøvet at ændre startside, kørt spybot, kørt adaware SE, avast antivirus, set fjern/tilføj programmer om der varnoget nyt. INTET VIRKER. HJÆLP.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 17:48 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 17:54 #2
Skal lige smutte en times tid tror jeg. Hvis du overhovedet ikke kan fordrage den about.blank side så kan du gøre følgende

Download CWShredder
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Du skal dog stadig komme med en log for du har sikkert andet snavs som ikke bør være på din maskine.
Avatar billede bpme Nybegynder
13. marts 2005 - 17:58 #3
TAK. DET KOMMER HER:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:56:03, on 13-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashserv.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\MAIL\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = "C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe" //eml:A:\Vedr.125.eml
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.2.1:80
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hot_Tarts_dk] C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdStatus] C:\Program Files\Windows AdStatus\WinStat.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashserv.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 19:36 #4
Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

----

\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk. - SUK... Jeg gætter på at det ikke er et program du vil vedkende dig ?

----

Well - la' <kalp> fortælle proceduren komplet...
Avatar billede bpme Nybegynder
13. marts 2005 - 20:52 #5
I er sgu gode og hurtige! Lige det program der ved jeg ikke hvad er!!! Nå men PC er en arbejdsPC, og jeg har haft lidt probs med at installere SP2. Har prøvet at hente den flere gange, men den kan af en eller anden grund ikke installeres.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 22:09 #6
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\Run: [Hot_Tarts_dk] C:\Program Files\Video1\Dialers\Hot_Tarts_dk\Hot_Tarts_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [Windows AdStatus] C:\Program Files\Windows AdStatus\WinStat.exe

Find og slet disse mapper

C:\Program Files\Video1\
C:\Program Files\Windows AdStatus\

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)