Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 17:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

XP hjemmenetværk. De kan ikke finde hinanden

Hej
Jeg har et problem med begge computere i mit hjemmenetværk. Når jeg går ind via netværk er der kun computeren selv.
Den anden computer er der ikke. Har kørt opsætningen fra netværks hjælp. Begge maskiner kører XP pro og er koblet op til nettet via en HUB. Har både IPX/SPX/Netbios og TCP/IP installeret. Har også prøvet at pinge begge maskiner og det er ikke noget problem. Har delt mapper på begge cpmpurere. Hvorfor vises den anden computer ikke?
Det resulterer også i at man ikke kan dele filer, mapper og printere.
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2005 - 17:22 #1
har de samme arbejdsgruppe og er deres ip i samme serie og undernetmasker ens
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 17:23 #2
Har lige fået den anden maskine frem på netværk men nu siger den:

//navn er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. Kontakt serverens administrator for at se finde ud af om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer.
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 17:24 #3
de kører på samme arbejdsgruppe. Hvordan ved jeg om ip er i samme serie. ??
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2005 - 17:26 #4
hvor får de ip fra, har du en router der tildeler ip, eller er de ikke koplet på net
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2005 - 17:27 #5
du kan de dered ip og undernetmaske, ved at starte en dospromt op og skrive
ipconfig /all
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 17:52 #6
begge maskiner kører på undernetmaske: 255.255.255.0
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. marts 2005 - 17:54 #7
Noget der nok er mere sandsynligt, er at firewall går ind og forstyrrer..

Gå ind i netværksforbindelser, hvis der er en lille lås ved forbindelserne, så højreklik og vis egenskaber...

Så kan du gå ind under firewall, og fjerne hakket...
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2005 - 17:55 #8
hvad med ip de skal køre a.la
elsempel
de 3 første skal være ens
og så den anden
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 17:59 #9
Der er ikke nogen firewall aktiveret på nogen af maskinerene
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 18:00 #10
til kabbak
den en kører´med en ip der siger: 80.62.28.30
den anden kører med ip: 80.161.79.22
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2005 - 18:04 #11
prøv at lave
om til
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 18:24 #12
måske et dumt spørgsmål men hvor og hvordan ændrer jeg ip adresser
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. marts 2005 - 18:40 #13
Har prøvet at ændre ip adresse men uden nogen forandring får stadig meddelelsen:

//navn er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. Kontakt serverens administrator for at se finde ud af om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer.
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 08:49 #14
Du skal ikke ændre ip-adresser, men indstallere IPX protokollen på begge dine computere så vil du kunne se hinadnen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. april 2005 - 17:47 #15
HAr du fået løst det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:46 #16
lukketid?
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
13. maj 2007 - 20:42 #17
Beklager at jeg ikke har lukket den her for længe siden. Siden der ikke er kommet nogen svar må jeg bare lukke den selv.