Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 16:45 Der er 14 kommentarer

Driver til Asus AX800

Efter en opgradering af mit gamle system, har jeg fået et problem med mit Asus ATI RADEON X800 XT PE.

Fejlen viser sig ved opstart af windows xp, hvor den fryser, efter den har lavet boot up af numlock+capslock+scroollock og skal til at skifte skærmbillede fra windowslogoet til "skrivebordet"  håber I forstår hvad jeg mener!?)

Jeg kan så kun dernæst genstarte og vælge fejlsikret tilstand og så fjerne driverne og så vil den godt starte. så skal jeg så til at vælge skærmindstillingerne forfra. Næste gang jeg så tænder min pc fryser den igen! :-(

Hjælp mig....

Hilsen Lasse

jeg kører med de drivere fra min asus cd. og havde ingen problemer med mit gamle udstyr!

Mit nye udstyr:

ASUS A8V Deluxe
CPU  AMD Athlon 64 3500+ 2200 Mhz
CPU køler  ZALMAN CNPS 7000B-Cu
Bundkort  ASUS A8V Deluxe
RAM  GeIL Value PC3200, 1024 MB
Grafikkort  Asus ATI RADEON X800 XT PE med ZALMAN VF700-CU køler
Harddisk  Samsung SpinPoint 160 GB
Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

CD/DVD-ROM drev  Samsung
CD/DVD brænder  NEC
Avatar billede levich Nybegynder
13. marts 2005 - 17:06 #1
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 17:43 #2
Jeg har prøvet denne driver forgæves.... :-(
Avatar billede levich Nybegynder
13. marts 2005 - 17:52 #3
ok, hvad var det som du opgraderede på dit gamle system?
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 18:39 #4
Jeg har opgraderet fra en Dell dimension 350 2.66 Mhz til det jeg har nu. Mit GPX har jeg dog haft i et par måneder og det kørte fint med det gamle system...

jeg kan sagtens sætte det gamle GPX i og så kører det fint
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
13. marts 2005 - 19:02 #5
Passer symptomerne med nedenstående?

Display Corruption occurs after the Windows XP logo screen
The information in this article applies to the following configurations:
CATALYST 4.10
RADEON X800 XT
Windows XP SP2
On a system with Windows XP Service Pack 2 installed on a RADEON X800 XT, display corruption may be noticed during bootup after the Windows XP logo screen and before the Windows XP Logon screen.

To resolve this issue, download and install the CATALYST 4.11 Display drivers or higher.

Her er linket:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 20:05 #6
hej benny, det er nøjagtigt de symptomer jeg har!! downloader straks!
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 20:26 #7
ØV! CATALYST 5.3 virkede ikke... mit problem er at windows xp fryser efter bootup og før login-skærmen... nogen gode foreslag?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
13. marts 2005 - 20:33 #8
CATALYST 5.3 ??

To resolve this issue, download and install the CATALYST 4.11 Display drivers or higher.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
13. marts 2005 - 20:35 #9
Jeg var for hurtig på tasterne, sorry.

Har du kigget på nogle af de andre emner på siden?
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 20:44 #10
ja, der står jo "To resolve this issue, download and install the CATALYST 4.11 Display drivers or HIGHER."  så burde CATALYST 5.3 vel virke.

jeg sidder og kigger nu på ati's hjemmeside. Synes bare ikke rigtig jeg kan finde nogen løsninger...
Avatar billede bentsmider Nybegynder
13. marts 2005 - 23:01 #11
Eller fungerer grafikkortet bare ikke sammen med Asus A8V deluxe...? :-(
Avatar billede bentsmider Nybegynder
14. marts 2005 - 09:26 #12
Det eneste jeg har fundet er en der har hørt A8V og Ax800 ikke fungerer sammen?

http://www.techsupportforum.com/archive/index.php/t-26749.html

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
14. marts 2005 - 11:20 #13
Jeg tror, du bliver nød til at skrive til ATI eller/og ASUS support, hvis der ikke melder sig en rigtig ekspert her. Jeg har ikke kunnet finde yderligere info på nettet.
Avatar billede bentsmider Nybegynder
14. marts 2005 - 15:09 #14
Kan det ikke være mine ram ikke kan følge med grafikkortet??