Avatar billede carstenkruse Nybegynder
13. marts 2005 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne for TCP-porten 2222, hvorfor?

Hey!

Jeg har DC++ på min pc, den er indstillet til at bruge TCP-porten 2222 og UDP-porten 1111...

MEN efter jeg lige har formateret min pc, og installeret det hele på ny, vil mit DC++ ikke virke.

Så jeg prøvede forst at åbne for porten i min windows firewall (den eneste firewall jeg har), det hjalp ikke, så nu har jeg slået den fra, hvilket der heller ikek gjorde nogen forskel.

Men jeg kiggede så inde i min router, hvor jeg kan se hvilke forbindelser der har været til nettet, og hvilke porte og sådan.
Der kunne jeg se at UDP-porten var gået igennem, men TCP-porten kunne jeg ikke finde, ergo TCP-forbindelsen er ikke nået til routeren.

Jeg har prøvet noget lignende før, det går galt hver gang jeg har installeret SP2..

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Mvh Carsten
Avatar billede frewald Nybegynder
13. marts 2005 - 13:27 #1
Prøv (kortvarigt) at disable firewallen på computeren og se om det hjælper. Husk også at portene skal være forwarde'd i routeren.
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
13. marts 2005 - 13:32 #2
Altså, jeg ved ikke om det bare er mig der ikke kan finde ud af at forwarde, men når jeg prøver, så vil den slet ikke være på nettet mere..
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
13. marts 2005 - 13:56 #3
Det var norton Utitles der spærede...
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
13. marts 2005 - 13:56 #4
sorry