Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 15:13 Der er 28 kommentarer

2 macadresser på wrt54g.

Hej
Jeg har en 'WRT54G som fungerer fint med mit stofanet.
Men når jeg skal sikre min bærbare er der problemer.
skal jeg sætte routeren til 2 macadresser og hvordan gør man det ?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 15:16 #1
Der er som standard 2 mac adresser på den. Hvad er problemet?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 15:19 #2
Undskyld, der er selvfølgelig 3, en til den interne switch, en til wireless og en til routeren
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 15:49 #3
Jeg har clonet den stationære med den ene macadresse.
problemet er hvor jeg skal skrive min bærebars macadresse ind henne.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2005 - 15:59 #4
Det skulle ikke være nødvendigt at bruge den, da stofanet bare ser det som om det er din stationær som hele tiden har været på.
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:03 #5
Tak . Men hvordan sikrer jeg min bærbar pc. Lige nu kan alle bærbarer pc logge på mit net.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:04 #6
Nå, ok, du vil låse routeren til en specifik mac-adresse.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:04 #7
Det gør du under Wireless > Wireless Mac Filter
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:05 #8
Her skal du vælge Permit Only og klikke på Edit MAC Filter List og indtaste din bærbares MAC her.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:06 #9
Det er Wireless går jeg ud fra?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:08 #10
Hvis du kommer til at låse dig selv ude, så kan du altid koble op på routeren med et net kabel og ændre opsætningerne. Det er også en god idé at bruge den indbyggede WEP kryptering.
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:12 #11
Tak det prøver jeg
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:13 #12
I øvrigt skal du disable Mac adress clone
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:32 #13
Hvis jeg disabler Mac adress clone virker min stationære pc ikke.
Fejl meddelse fra stofanet noget med at købe en familieopkobling
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:38 #14
Det var mærkeligt, jeg mener ikke at Katastrofanet registrer ens Mac adresse.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:40 #15
Men, så bare lad den klone din computers MAC.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:41 #16
Fungerede MAC låsningen som den skulle?
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:44 #17
Ja det virker fint - mange tak Nu prøvede jeg lige at wep krybtere min bærbar,
det var den ikke så glad for.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:47 #18
Hmm. Men det er i og for sig også nok med MAC låsning.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:49 #19
Faktisk, så er det rent juridisk sikrest slet ikke at sikre sit netværk. Det skyldes at hvis du har sikkerhed på dit netværk og nogle bryder ind og hacker fra det, så kan du sagsøges, hvis du ikke har sikkerhed, så kan de ikke gøre en skid *G*
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:52 #20
Det forstår jeg ikke.
Mangler jeg ikke hængelåsen ,så jeg kan se om det er sikret
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:53 #21
Hvilken hængelås?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:54 #22
Tænker du på Internet Explorer? Så er det en anden kryptering den illustrerer.
Avatar billede ertyui Nybegynder
12. marts 2005 - 16:56 #23
Nej nu virker det hele fint tak for hjælpen
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:56 #24
Altså, for WEP krypteringen, så skal du indtaste en "Passphrase" inde på Wireless Security på routeren, så generer den så nogle nøgler og der skal du bare bruge den første nøgle på din bærbare.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:57 #25
OK :o)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
12. marts 2005 - 16:58 #26
Hvis du gerne vil sikre dig bare lidt, skal du have WPA kryptering til at virke. MAC filtrering betyder ikke noget
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 16:58 #27
accepterer du svaret?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
12. marts 2005 - 17:00 #28
Gammelhat, ja, man kan sikkert få udstyr der kan teste på forskellige MAC adresser og så klone dem der giver adgang.