Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Usb stik vælger et netværksdrev (F)

XP vil ikke vise usbstik på en bruger som er lokal admin, kan det skyldes at vedkommende har rigtig mange netværksdrev som bliver tildelt bruger, så når mem. block isættes kan der ikke tildeles flere drev ?
PS Brugeren kan ikke få lov til at røre i enhedsorint.

Hvad gør jeg så den stakkels bruger kan bruge sin usb flashstick ! ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. marts 2005 - 15:47 #1
Hvis ikke han selv kan ændre drev-bogstavet på hans mem.stick.

Så skal du flytte netværksdrevende.

Jeg bruger aldrig bogstaver under K, da det altid ramler sammel med Kortlæsere mv.
Avatar billede leif Seniormester
12. marts 2005 - 15:57 #2
Har været med til at logge ind som Administrator sætte USB keyen til og ændre det, så var der ingen problemer da hun selv loggede ind !
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. marts 2005 - 16:57 #3
Ja, det kunne man.

MEN.. den husker kun indentiteten på den ene USB Device, dvs. hvis der kommer en anden USB Nøgle eller kortlæser i, så har du samme problem.

Hvis man mapper drev fra K: og opefter, så har du 15 drevbogstaver at gøre godt med. Hvilket i de fleste tilfælde er rigeligt.
Hvis drevende bliver mappet via loginscript fra en server, så kan de slet ikke svare sig at bøvle i andre løsninger. Da det er så simpelt at ændret drev bogstaverne.
Husk på, at hvis du f.eks. har 20 brugere, så kan det nemt blive træls at rende rundt og fedte med det.
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 23:51 #4
Ok det vil tage til efterretning

Tak

Mv. Steenhh