Avatar billede quakesanta Nybegynder
12. marts 2005 - 10:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

uønsket start af javaw

Har installeret java, både alm(ver. 1.4) og java2. Har det problem at når computeren starter op, så starter et program der hedder jawaw. Jeg kan ikke finde det inde i registreringsdatabasen: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CorrentVersion\Run og den ligger heller ikke i startmenuen. Hvordan får jeg den til at lade være med at starte, uden at afinstallere programmet?
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2005 - 10:36 #1
Winme.. hmmm hvis der noget som hedder msconfig kan du kigge der:o)
dvs. start-> kør "msconfig" måske kan en eller anden specificere det ved winme
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2005 - 10:38 #2
prøv at skrive msconfig.sys som i windows98 hvis det andet ikke virker.
Avatar billede quakesanta Nybegynder
12. marts 2005 - 10:46 #3
Prøver det lige, genstarter og vender tilbage :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2005 - 10:49 #4
Ellers prøv:

control panel
java plugin
update
disable
Avatar billede quakesanta Nybegynder
12. marts 2005 - 11:17 #5
Jeg har ikke kunne få noget af det til at virke, den starter stadigvæk. arne_v, jeg har ikke den mulighed inde i update fanebladet, og den der hedder advanced er der heller ikke mulighed for at trykke på.
Det eneste msconfig kunne gøre, havde jeg allerede gjort, så javaw optrådte ikke nogle steder.
Har også disabled at java skal starte en konsol når computeren start, men lige meget hjælper det.
Avatar billede quakesanta Nybegynder
12. marts 2005 - 11:33 #6
Har leget videre med det, men jeg kan simpelthen ikke få den til at lade være med det, uden at fjerne programmet (hader programmer der gør ting man ikke beder dem om), men skal bruge det til nogle af de sider jeg besøger. Håber der er nogen der kan hjælpe mig. God Weekend :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2005 - 11:37 #7
Inde i update - kan du ikke fjerne kryds i "Check for updates automatically" ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. marts 2005 - 12:30 #8
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Det program bør altså kunne ses i en hijackthis log, så lad os se en sådan.
Avatar billede quakesanta Nybegynder
13. marts 2005 - 10:32 #9
Her er en logfil fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:36:27, on 13-03-2005
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\KB891711\KB891711.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\ANVSHELL.EXE
C:\PROGRAMMER\ZONE LABS\ZONEALARM\ZLCLIENT.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGCC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGEMC.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG FREE\AVGAMSVR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
D:\DOWNLOAD\SIKKERHED\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGCC.EXE /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGEMC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_AMSVR] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVGFRE~1\AVGAMSVR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [KB891711] C:\WINDOWS\SYSTEM\KB891711\KB891711.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSJAVA.DLL
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/abarth/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {59B18099-4C1D-4A08-A9F7-ED0554006749} (Select Class) - http://shopping.jubii.dk/foto/components/photoupload.ocx
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
Avatar billede quakesanta Nybegynder
13. marts 2005 - 10:35 #10
Så som du kan se, har jeg fået fjernet den, selvom det kostede lidt blod sved og tårer...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. marts 2005 - 12:45 #11
Ja, loggen du lige har lagt er ren, så jeg går ud fra at problemet er løst ?
Avatar billede quakesanta Nybegynder
15. marts 2005 - 18:53 #12
Jep, så det lykkedes. Nice lille program. Hvis du gerne vil have pointsne så smid lige et svar :). Og til alle tak for hjælpen...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. marts 2005 - 21:06 #13
Ok, her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 10:38 #14
Du accepterer mit svar ved at markere mit navn nede til venstre og trykke accepter.
(hvis ikke du vidste det)
Avatar billede quakesanta Nybegynder
22. marts 2005 - 13:31 #15
Havde været inde og gøre det for et par dage siden, mente jeg... min fejl :( Ellers tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 13:36 #16
Velbekomme og takker for point :)