Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
12. marts 2005 - 10:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdanne 16:9 Mpeg4 klip til 4:3 format

Jeg har et enkelt Mpeg4 klip i 16:9 format, som skal sættes sammen 30 andre 4:3 klips i Pinnacle Studio 9. Men Studio 9 vil ikke indsætte et 16:9 klip sammen med andre klip i 4:3 format. Findes der et program som er i stand til at omdanne et 16:9 klip (30 Mb) til 4:3 format ???
Avatar billede meko Nybegynder
19. marts 2005 - 15:56 #1
Prøv Canapus Pro coder. Den kan konvertere til næsten alle gængse formater.
Avatar billede henninga Novice
19. marts 2005 - 22:02 #2
Kan du ikke køre det ind i et 16:9 projekt (uden andre sekvenser) og så derfra gemme som 4:3 ved at croppe (beskære) billedet ?
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
20. marts 2005 - 09:27 #3
Hvordan Cropper man det i Studio 9 ?
Avatar billede henninga Novice
20. marts 2005 - 21:50 #4
Pinnacle Studio 9 manualen side 32:
Studio tillader ikke, at du blander optagelser med forskellige
billedformater i samme film. Hvis du vil føje optagelser i 16:9-format til
en film i 4:3-format eller føje 4:3-optagelser til en 16:9-film, skal du
først bruge den relevante Aspect Ratio-kommando for at få scenerne i
Albummet til at stemme overens med filmen. De nye klip vil blive
sammenpresset eller strukket ud, så de kommer til at passe til filmen.

Se endvidere side 175, 58, 33, 16 og 7.

Hvis du ikke har en dansk manual kan den hentes her:
http://www.pinnaclesys.com/menusupport_n.asp?product_id=1501&division_id=1&Langue_ID=2&loc=techSupport

Henning
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
21. marts 2005 - 22:53 #5
Jeg tror måske jeg har taget fejl. Det er vist et enkelt NTSC klip jeg gerne vil have puttet ind min PAL film (30 klip) - Kan det lade sig gøre ??
Avatar billede henninga Novice
21. marts 2005 - 23:52 #6
Prøv at søge på google med:
http://www.google.dk/search?q=ntsc2pal&hl=da&lr=&client=REAL-tb&rls=RNWC,RNWC:2003-39,RNWC:en&start=10&sa=N

Der er flere sider med programmer til konvertering.