Avatar billede mojo69 Nybegynder
12. marts 2005 - 10:03 Der er 2 kommentarer

PC vil ikke boote

Har her den sidste dags tid været uden pc :( Jeg ville rense min pc lidt igår.. Tog kølehovedet af min CPU og rensede det, samme med kabinet blæsere.. Puttede noget nyt kølepasta på CPU'en og samlede den igen som den var før, bare renere! Trykkede på start knappen, alle blæsere kører, harddiskene starter op og 3 lamper i keyboardet lyser kort op når man normalt starter den.. Men skærmen bliver ved med at være slukket! Jeg resetter CMOS og prøver igen, samme fejl.. Lader den så stå uden strøm et stykke tid og prøver igen.. Så starter den op! Smutter hurtigt ind i bios og tjekker temperaturer og volt niveuer, intet at se der! Den når så lige at komme ind i windows før den genstarter, tjekker temp og volt igen og stadig intet unormalt.. Den crasher så i bios et par gange og gør det samme med windows! Så slukker jeg den, resetter CMOS igen og så står jeg igen hvor den ikke vil starte.. Det var så igår, siden da har jeg prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om!

Har prøvet med et andet grafikkort og det er ikke det.. Det jeg så står tilbage med som er utestet er Mobo, CPU, Ram og PSU.. Har testet PSU'en med et multimeter på 3.3v og 12v linien og ingen udsvingninger der!

Jeg tænker mest at det er motherboardet, ville udskifte det på stedet hvis at IC7 MAX3 stadig blev solgt.. Har også tænkt lidt på at købe en A64 og Motherboard da det ikke rigtig er til at finde et ordentligt mobo til S478 nu om dage! Men har et ret stort krav som er 6x S-ATA porte eller mere så det er stadig ikke nemt..

CPU: Intel 3.2 Ghz "Prescott"
Motherboard: Abit IC7 MAX3
Ram: Kingston HyperX PC3200
Grafikkort: ASUS V9999 Geforce 6800 Ultra

Jeg går psykisk ned hvis ikke jeg får den reperaret snart! Håber der er nogle der kan hjælpe mig..
Avatar billede mojo69 Nybegynder
12. marts 2005 - 10:14 #1
Det skal lige siges jeg ikke er ny idenfor faget og normalt kan jeg selv fejlfinde mine komponenter.. Dette overgår bare lidt min forstand hvad det nu kunne være! Har dog hørt at IC7 MAX3 har et problem med at lade batteriet køre tør for strøm.. Nogle der har noget at sige til dette?
Avatar billede dwd Nybegynder
13. marts 2005 - 12:48 #2
lyder som den fejl jeg også har i øjeblikket... :( pokker svær at finde.
næste gang den ikke gider at boote. prøv at resette den. det virker for mig, ved godt at det ikke er optimalt og jeg gider heller ikke levet med det, men det virker her.
det bundkort jeg har er asus P4c800 og efter at have sat højtalere til onboard lydkortet. kommer den med beskeden : "System fail, CPU test" og efter et par timer på google, fandt jeg frem til at den fejl ofte opstår fordi at heatsink klemmer for meget på CPU og kortet, og de lodde øer der er under CPU ikke kan holde til presset..
Skal snart have sendt mit board til rep og håber at det er det...