Avatar billede iakob Nybegynder
11. marts 2005 - 21:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word wrap (knækkede linier)

Jeg bruger en blog (D2kblog version 1.0). I den forbindelse er jeg ved at lave en speciel asp-side som kan vise den sidste logentry i min blog (og denne asp-side skal så vises inframe på min front-side).

Mit problem er at lange linier ikke bliver knækket. Det er ret irriterende at se på. Jeg har ikke nogen erfaring med asp og jeg forstår ikke hvorfor - men indsættelse af response.write(<lang linie>) på udvalgte steder har vist at problemet opstår i en subrutine:

Response.Write(Ubbcode(rs("log_Intro"),rs("log_DisSM"),rs("log_DisUBB"),rs("log_DisIMG"),rs("log_AutoURL"),rs("log_AutoKEY")))

hvor rs er en parameter der kaldes som argumentet rsWeblog, som sættes således:

Set rsWeblog=Server.CreateObject("Adodb.Recordset")
SQL="SELECT blog_Content.*,blog_Category.cate_Name FROM blog_Content, blog_Category " &SQLFiltrate &" blog_Content.log_CateID=blog_Category.Cate_ID ORDER BY log_IsTop ASC,log_ID DESC"

'response.write("SQLFiltrate=" & SQLFiltrate & " ") 'debug
'response.write("SQL=" & SQL & " ") 'debug
rsWeblog.Open SQL,CONN,1,1

Hvorfor bliver denne linie ikke knækket? Og hvad kan jeg gøre for at knække den?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. marts 2005 - 10:52 #1
Hvad gør Ubbcode()? Er det en function du selv har defineret?
Avatar billede iakob Nybegynder
15. marts 2005 - 13:49 #2
Jeg har ikke selv skrevet noget af det. Men hvis jeg fjerner kaldet og laver en Response.Write for hver af variablerne (log_Intro, log_DisSM etc), så er mine linier stadig ikke knækkede.

Så vidt jeg kan se, er der ikke defineret nogen Ubbcode-metode i koden nogen steder. Det har så vidt jeg kan se, noget at gøre med at man kan skrive i bloggen for at få fremhævet tekst og den slags... et opslag på google viser i hvert tilfælde noget om det.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. marts 2005 - 14:29 #3
Hvordan ser kildekoden ud til den side der bliver genereret? Jeg tror umiddelbart at mellemrum bliver byttet ud med &nbsp;, enten på siden, eller også er de sådan i databasen. Alternativt kan det være at du skriver indholdet af databasen ud i en tabel, med nowrap på cellerne. Det er de to eneste ting jeg kan se skulle gøre at du får teksten ud i en lang smøre. Hvis du har et link til siden, kan jeg selv gå ind og se det.
Avatar billede iakob Nybegynder
20. marts 2005 - 19:06 #4
(Undskyld det sene svar - jeg har været offline)

Kildekoden ser således ud:

http://www.blog.brunsgaard.dk/lastlogentry.asp
Avatar billede ras2000 Nybegynder
22. marts 2005 - 10:14 #5
Ok, hvis du højre klikker på siden, og vælger vis kode, så kan du se at teksten der kommer ud har en masse &nbsp;'er imellem, som også kaldes nobreak-space. Det er derfor der ikke kommer linieskift. Jeg kender ikke funktionen ubbcode, men prøv at skrive det uden functionen. Altså Response.Write(rs("log_Intro")). Jeg kan ikke se hvad alle de andre kolonner i din database indeholder.
Avatar billede iakob Nybegynder
22. marts 2005 - 22:36 #6
Jeg har prøvet begge dele (uden ubbcode og log_Intro alene) - det virker ikke. Er der en snild måde at fjerne disse &nbsp; 'er på?
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. marts 2005 - 22:42 #7
uden at have læst det hele her så kan du fjerne dem ved at benytte en replace function,

log_intro= replace(rs("log_intro"),"&nbsp;","")
log_dissm = replace(rs("log_dissm,"&nbsp;","")
log_disUBB = replace(rs("log_disUBB"),"&nbsp;","")

Response.Write(ubbCode(log_dissm ,log_disUBB,rs("log_DisIMG"),rs("log_AutoURL"),rs("log_AutoKEY")))
Avatar billede ras2000 Nybegynder
23. marts 2005 - 09:18 #8
Eller alternativt
Response.Write(Replace(Ubbcode(rs("log_Intro"),rs("log_DisSM"),rs("log_DisUBB"),rs("log_DisIMG"),rs("log_AutoURL"),rs("log_AutoKEY"))), "&nbsp;", "")
Men det er problemet med at bruge functioner man ikke selv har helt styr på, det bliver jo lappeløsninger.
Avatar billede iakob Nybegynder
19. april 2005 - 17:06 #9
Tak for hjælpen. Du må undskylde det sene svar.