Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
11. marts 2005 - 16:49 Der er 3 kommentarer

Omprogrammere COMAL80 til Delphi.

HEJ,

Jeg har fået en opgave, der kort går ud på at jeg skal omkode et program fra de tidlige 80'er (dos) til en Windows 2005 udgave - (naturligvis) skrevet i Delphi (hvad ellers!).

Kildeprogrammet er skrevet i COMAL80. Jeg har efter en del higen og søgen (bl.a på www) fået lidt info om hvad COMAL80 var (og er) samt fået downloaded en kørende COMAL80. Jeg kan nu køre programmet, liste det til skærm (ikke til printer (* damn *) ), og der kan jeg se koden. Problemet er, at kildekoden er gemt med COMALS eget pakkeformat - og der var NUL dokumentation... (SUK)

Er der nogen der kan huske hvordan jeg gemmer en fil i COMAL80 så den er læselig som ren Ascii tekst ? (Det er mit problem.)

Syntaksen er SAVE"<filnavn>" <option1> <option2> ....
Avatar billede nca Juniormester
14. marts 2005 - 19:20 #1
I stedet for at bruge kommandoen SAVE "filnavn" skal du bruge kommandoen LIST "filnavn". Så vil programkoden bliver gemt i textformat
Avatar billede nca Juniormester
15. marts 2005 - 09:53 #2
Jeg har talt med en ældre kollega, der gerne vil hjælpe dig med dokumentation til Uni-Comal.
Sig til hvis du får brug for det.
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
15. marts 2005 - 10:32 #3
Hej NCA,

Ja tak, jeg vil meget gerne have dokumentationen. Du kan sende det til ksh@snestrup.dk

Vil prøve LIST "<fil>" lidt senere. Virker det, får du dine point.

Tak nok engang.

K