Avatar billede daniel_d Nybegynder
11. marts 2005 - 14:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HDTV med DVI-D indgang - Hvilket grafikkort til pc?

Jeg har lige købt et HDTV og bagpå sidder der en DVI-D indgang. Min plan er, at tilslutte min pc til fjernsynet via et grafikkort med DVI-D udgang.

Kan nogen af jer anbefale et billigt kort(jeg spiller ikke på min pc) med DVI-D udgang som kan understøtte HDTV opløsning på 1280*720?
Avatar billede daniel_d Nybegynder
11. marts 2005 - 15:18 #2
Jeg har selv kigget lidt på det første kort du linkede til. Opløsningen er i hvert fald høj nok, men er det ikke noget med, at man skal bruge noget software for at tweake opløsningen til HDTV?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2005 - 09:25 #3
Uha, jeg har ikke så meget forstand på HDTV, at jeg kan udtale mig om det, sorry  :-(
Avatar billede agentorange Nybegynder
14. marts 2005 - 22:27 #4
Jeg ved ikke, hvordan det er med software, men når man generelt taler om skærmopløsning, skal man skelne mellem interlaced og progressiv opløsning.. En 1080*720 interlaced er ikke "ægte" HDTV f.eks