Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

SBS 2003: Klienter kan ikke komme på http://companyweb

Klienterne (brugerne) på vores SBS 2003 kan ikke se den interne http://companyweb

Jeg har givet brugerne full control over webstedet via ISS, men de kommer ikke ind.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2005 - 10:38 #1
Hvilken fejl får de?

Kan du lave navneopslag fra en klient på companyweb?
Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:40 #2
Fejlen:

"Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne."

Genopfrisk mig lige.. hvad er et navneopslag?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2005 - 10:42 #3
på en klient går du til en kommendoprompt og skriver

nslookup companyweb
Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:45 #4
>nslookup companyweb
*** Can't find server name for address 192.168.1.7: Non-existent domain
Server:  ns3.tele.dk
Address:  xxx.xxx.xxx.xx

*** ns3.tele.dk can't find companyweb: Non-existent domain
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2005 - 10:47 #5
Dine klienter er konfigureret forkert.

Tyder på, at du ikke kører DHCP korrekt på dit netværk, og at du har din ADSL router til at stå og uddele IP adresser. Dette giver også andre problemer i et AD miljø - ex. lange logon tider.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. marts 2005 - 10:48 #6
Yddybning:

Din server skal køre DNS server (hvilket den også gør, hvis den er AD controller). På serveren skal du opsætte DNS forwarders til TDC's DNS servere.

Dine klienter skal KUN bruge SBS2003 serveren som DNS server.
Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:48 #7
Hmm min server har 192.168.1.62 som intern ip...
Avatar billede laasby Nybegynder
11. marts 2005 - 11:19 #8
Hej

Mit gæt er at du også har en utrolig lang logon tid.

Hvis du sætter din server til at være den primære DNS og evt. din "normale" DNS til at være sekundær får du løst problemet.

Du finder opsætningen i Kontrolpanelet / netværksforbindelser. Højreklik på dit netkort og vælg TCP/IP - nederst finder du DNS.

Jeg vil ivørigt foreslå dig at bruge SBS hjemmeside til at få klienterne på plads.

Den finder du på følgende måde:
Start Internet Explorer
Skriv: 192.168.1.62/connectcomputer

Held og lykke

/Laasby
Avatar billede lund76 Nybegynder
11. marts 2005 - 17:43 #9
Det er vel ikke et problem de har, når de vil logge på WAN siden ?
uden VPN ?