Avatar billede thecon Nybegynder
10. marts 2005 - 22:52 Der er 13 kommentarer

msdir.exe virus?

Hejsa.

En af vennerne på Messenger er desværre blevet ramt af en virus som har sendt sig selv videre til alle
i hans messenger adresse bog, deriblandt mig. Det resulterede i at der åbnede en masse vinduer.
Jeg har nu kørt en viruscheck og ingen virus er fundet!!!!
Anyway...... så kommer min Norton og siger at msdir.exe forsøger at få adgang til Internettet, hvad skal jeg gøre,
blokere eller give tilladelse til at det er ok......... Jeg aner ikke hvad den fil gør, om det er en virus eller????

Nogen der kan hjælpe???

Michael
PS Logfile fra Hijackthis kommer her:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\PROGRAM FILES\LOGITECH\SETPOINT\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\msdir.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Michael F. Pedersen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\IL1AVM94\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - Startup: ubisoft register.lnk = C:\Program Files\Ubi Soft\Register\schedule.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Program Files\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: NETGEAR Media Server.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Researcher - {9455301C-CF6B-11D3-A266-00C04F689C50} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Encarta Researcher\EROPROJ.DLL
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {5D9E4B6D-CD17-4D85-99D4-6A52B394EC3B} (WSDownloader Control) - http://www.webshots.com/samplers/WSDownloader.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) -
O20 - Winlogon Notify: LBTServ - C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\lbtserv.dll
O23 - Service: Integrated Multimedia Server - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: ScsiAccess - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Proxy Service (SymProxySvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 22:53 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 22:57 #2
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [MS] msdir.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
c:\windows\system32\msdir.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede thecon Nybegynder
10. marts 2005 - 23:02 #3
Hey Tonny

Jeg vil iværksætte denne manøvre ;o) lige inden jeg lukker ned for idag sidder og arbejder med en opgave som skal være færdig. Er der risiko for at filer som jeg gemmer på en USB memorykey kan blive inficeret?

Michael
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 23:08 #4
Det tror jeg ikke, men jeg ved ikke hvad den gør. I øjeblikket huserer der 2 messenger vira, men den du har er ikke en af dem, så det er en ny variant.
For at være sikker kan du lige gøre dette:

højreklik bundlinien og vælg jobliste.
Klik fanebladet processer. Find denne proces
msdir.exe
Højreklik den og vælg Afslut proces.
Er der flere af dem skal de alle lukkes.

Så er virus'en ikke aktiv og du er sikker på ikke at inficere din usb-key.
Avatar billede thecon Nybegynder
10. marts 2005 - 23:24 #5
Har foreløbig kun kørt En HiJack og har Klikket Fix Checked.

Her er en ny Logfile:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: NETGEAR Media Server.lnk = ?
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Researcher - {9455301C-CF6B-11D3-A266-00C04F689C50} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Encarta Researcher\EROPROJ.DLL
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {5D9E4B6D-CD17-4D85-99D4-6A52B394EC3B} (WSDownloader Control) - http://www.webshots.com/samplers/WSDownloader.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: LBTServ - C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\lbtserv.dll
O23 - Service: Integrated Multimedia Server - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: ScsiAccess - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Proxy Service (SymProxySvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 23:32 #6
Det ser jo fint ud, men loggen er taget fra fejlsikret tilstand.

Du kan evt blot starte i normal tilstand og lægge en ny log og så lade scanneren køre senere. Den er grundig men ret langsom.
Avatar billede thecon Nybegynder
10. marts 2005 - 23:36 #7
Det vil jeg prøve.....
Lader den køre i nat......

Foreløbig tak, vender tilbage i morgen.
Avatar billede thecon Nybegynder
10. marts 2005 - 23:50 #8
Ups det fjernede intet.....Ny Log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\program files\steam\steam.exe
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\WINDOWS\system32\msdir.exe
C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\Program Files\NETGEAR\Media Server\MediaServer.exe
C:\PROGRAM FILES\LOGITECH\SETPOINT\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\webshots.scr
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\Program Files\NETGEAR\Media Server\RestartApp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Download\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - Startup: ubisoft register.lnk = C:\Program Files\Ubi Soft\Register\schedule.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Program Files\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: NETGEAR Media Server.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Researcher - {9455301C-CF6B-11D3-A266-00C04F689C50} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Encarta Researcher\EROPROJ.DLL
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {5D9E4B6D-CD17-4D85-99D4-6A52B394EC3B} (WSDownloader Control) - http://www.webshots.com/samplers/WSDownloader.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey)
O20 - Winlogon Notify: LBTServ - C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\lbtserv.dll
O23 - Service: Integrated Multimedia Server - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: ScsiAccess - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Proxy Service (SymProxySvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 00:15 #9
Fulgte du vejledningen og fixede linierne i fejlsikret tilstand ?
Samt slettede filen ?

Det er lidt usædvanligt at den ikke forsvandt ved første forsøg.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2005 - 11:39 #10
Hvis ikke man ved om en fil er en godkendt fil, (virus, spyware eller andet) som f.eks. den du fik en advarsel om 'msdir.exe' så går man ind på www.google.dk og skriver den pågældende fil, da der så plejer at stå noget om filen .. har hjulpet mig mange gange. Men i dit tilfælde fandt jeg ikke noget særligt om denne fil. Mit råd er studere denne fil og hvis det mig, så havde jeg blokkeret den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. marts 2005 - 11:44 #11
Hent KillBox her:

http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillBox.zip

Brugsanvisning kan du finde her:

http://www.fbeej.dk/KillBox2_manual.htm

***************************************

Kør KillBox, sæt prik i "Delete on reboot". Skriv hele stien til filen ind i tekstfeltet på Killbox (C:\WINDOWS\system32\msdir.exe) og klik herefter på den røde knap med det hvide kryds. Programmet vil spørge om du vil genstarte - svar JA. Nu vil din computer genstarte og forsøge at slette filen inden windows startes.

Kom så med en ny HiJackThis log bagefter.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 10:44 #12
Fik du ram på filen ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:57 #13
Kan spørgsmålet lukkes ?