Avatar billede redfox Nybegynder
10. marts 2005 - 16:39 Der er 4 kommentarer

Skjul hel flash

Jeg vil lave en flashanimation, der ligger indover noget tekst på en side.

Hvordan kan jeg skjule den i ActionScript?
Avatar billede redfox Nybegynder
10. marts 2005 - 16:40 #1
Se www.malver.dk, hvor jeg har en almindelig gif, der laver tricket. Jeg vil gerne kunne det samme i flash...
Avatar billede _k Nybegynder
10. marts 2005 - 20:47 #2
Hvis din tekst også befinder sig inde i Flash, kan du smide animationen ned i et mc, give mc'et et instancenavn og kalde _visible = false - altså:

mc._visible = false; // Og det sætter du så bare til "true", hvis du vil have det frem igen
Avatar billede redfox Nybegynder
21. marts 2005 - 16:35 #3
...det gør det ikke. Det er netop tricket, at den skal kunne ligge over en almindelig hjemmeside.
Avatar billede _k Nybegynder
21. marts 2005 - 17:10 #4
Du kan nu stadigvæk bruge samme trick, men du er ude i at lave noget dhtml hvor dit Flashlag skal ligge over de andre, altså noget med z-depth. Det kommer kun til at virke i IE og du må spørge i en anden kategori - eller nogle andre i denne - for dér kan jeg ikke hjælpe.....