Avatar billede samuelsen Nybegynder
10. marts 2005 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde System.Web.Mail.MailMessage ?

Kære eksperter!

Jeg er rimelig nu c# programmør, og jeg kan ikke finde ud af at benytte System.Web.Mail.MailMessage, det findes simpelthen ikke namespacet, hvad gør jeg?

Jeg har installeret VS.Net 2003 og .Net Framework 1.1 og 2.0 beta1.

Håber på et svar hurtigst mulig
Samuelsen
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. marts 2005 - 14:20 #1
Har du en reference til den DLL, hvor namespace ligger?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
10. marts 2005 - 14:20 #2
Har du en projekt reference til System.Web ?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
10. marts 2005 - 14:21 #3
hvordan laver jeg det?
JEg har bare oprettet en windowsapplikation som projekt! og oprettet en form! som skal kunne sende mail!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. marts 2005 - 14:23 #4
Klik på REferences, Add Reference og find System.Web
Avatar billede guidmaster Nybegynder
10. marts 2005 - 14:24 #5
Og så kan man så selvfølgelig undre sig over at mail funktionaliteten ligger i System.Web og ikke i System.Net :)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. marts 2005 - 14:26 #6
Egentlig ikke, da du installerer SmtpServer sammen med IIS.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
10. marts 2005 - 14:26 #7
jeg vil mene at system.web er på listen over referancer! og derfor er den vel oprettet!
Avatar billede samuelsen Nybegynder
10. marts 2005 - 14:28 #8
smtp tjenester og ISS er også installeret!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. marts 2005 - 14:28 #9
System.Web er IKKE på listen over referencer, når du opretter et WindowsApplication projekt. Du skal tilføje den til References før, du kan bruge det namespace i WinForms.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
10. marts 2005 - 14:31 #10
så virkede det! referancen var ikke tilføjet! tak for hjælpen!