Avatar billede png Nybegynder
10. marts 2005 - 13:25 Der er 2 kommentarer

USB problem

Jeg har det problem at min computer ikke kan finde min MP3 afspiller eller min telefon når jeg sætter dem til. Den kan dog godt finde min USB mus og mit kamera.

jeg har installeret drivere til både bundkortet og enhederne.

kan det have noget at gøre med at hver gang jeg starter op kommer "windows har fundet nyt hardware" menuen, to gange, begge med en netværkscontroller. selvom det måske ikke har noget med USB problemet at gøre, vil jeg gerne høre hvordan jeg kan få driverne til netværkscontrollerene installeret, da de ikke er på nogle af de CDer der kom med computeren.

på forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
11. marts 2005 - 21:20 #1
Opdateringer til Bios / Chipset osv.:
(Har du en USB enhed tilkoblet pc`en, så prøv lige at fjerne den, der er en del problemer med Usb enheder og SP2.)
Det kan f.eks. løses ved at opdatere dit chipset osv.
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Prøv at gå i: start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Check om der er nogle enheder med udråbstegn, hvis der er det så skal du prøve at finde en korrekt/opdateret driver. (f.eks via vedlagte program)
USB enheder kan du H-klik på og vælg fjern, genstart pc`en.
Avatar billede haverslev Novice
20. juli 2005 - 23:44 #2
Kan spørgsmålet lukkes ?