Avatar billede runarr Nybegynder
10. marts 2005 - 09:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ekstern harddisk til videoredigering?

Hej

Jeg skal have anskaffet mig en ekstern harddisk til videoredigering fra min bærbare Dell 8600. Det optimale ville selvfølgelig være en harddisk der er hurtig nok til at jeg kan arbejde direkte på den, men alternativt skal i det mindste kunne bruges som "depot" for videoklippene.

Har i nogen konkrete forslag eller minimum specifikationer?
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. marts 2005 - 14:59 #1
Hvis du skal forbinde den via USB så vær lige sikker på du har USB2 - ellers går det sløvt! Har selv lige købt en Maxtor One-touch USB2 160 gb til lidt over en tusse...alle pengene værd!
Avatar billede miss-g Seniormester
10. marts 2005 - 22:20 #2
Har også en Maxtor One-touch til min PC, men synes dog at det tager lidt lang tid at overføre via USB2. Man kan også tilslutte den via firewire, men sådan et stik har jeg ikke bag på min puter :-(
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. marts 2005 - 22:29 #3
Firewire og USB2 skulle ikke gøre den helt store forskel.. Hvis du har et USB-2 stik SKAL man også have Service Pack 1 eller 2 installeret for at det kører med fuld speed..
Avatar billede miss-g Seniormester
10. marts 2005 - 22:55 #4
I know - jeg har også SP2. Jeg sammenligner nok bare med en alm. harddisk med IDE kabel....
Avatar billede runarr Nybegynder
11. marts 2005 - 14:06 #5
Har i erfaringer med videoredigering direkte på harddisken?
Og er der ikke noget med at Maxtor-harddiske har et uheldigt ry?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. marts 2005 - 14:38 #6
Har ikke hørt noget dårligt om Maxtor. Hvis du søger på Eksperten på ordet Maxtor kan du se hvad andre mener.

Eksempler:
http://eksperten.dk/spm/388902
http://eksperten.dk/spm/246302
http://eksperten.dk/spm/552429
http://eksperten.dk/spm/336644

Har ikke prøvet at redigere video direkte fra en extern harddisk - hvorfor skulle jeg når jeg nu har den tilsluttet en stationær pc *S*
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
12. marts 2005 - 15:42 #7
Det er nok lidt "offtopic" men en del af jer omtaler USB2. Det vigtige er at man har USB2 Hi-Speed og IKKE USB2 full speed.

USB2 standarden er desvære meget misvisende
Avatar billede runarr Nybegynder
17. marts 2005 - 10:36 #8
Tak for hjælpen!
Det endte med at jeg købte en Maxtor One-touch II med både USB og FireWire