Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 22:54 Der er 25 kommentarer

Godt program!

Hejsa!
Jeg er ikke sikker på om det er den rigtige katagori jeg indlægger dette, men prøver afligevel,
Jeg har en hjemmeside, som er ok, men ikke godt nok, slet ikke i betragtning af hvad den bruges til. Jeg har lavet siden i stones webwritter, og det gjorde jeg af den simple grund.
Jeg kender en del til html, og css. Og der er den fremragende til det formål, for man spare en del tid ved at man lige kan trykke på space og der fremkommer den kode man skal bruge. For at gøre en lang indlæg kort er mit spørgsmål således.
Jeg søger et simpel program der kan lave hjemmesider, enkelt, og gerne i browser version.
Jeg opdatere hverdag mine priser og skal igennem alle de sider hvor den enkelte vare findes og fastsætte prisen. Jeg søger også gode råd for hvorledes jeg kan gøre det nemmere for mig selv. Jeg bruger op til 5 leverandør og der er noget der skal gennemgås, har fravalgt en del for at gøre det nemmere, men har brug for et godt råd for et nyt design. ikke det grafiske, det er desværre mit handicap, forstil jer i sidder med et program og , ja.. ik-....
Min hjemmeside er ikke flot, det er jeg klar over, men det var en hurtigt indfald og det skulle bare gå stærkt. Programmet jeg søger må gerne kunne bruges til oprettelse af webshop, hvilket jeg gerne vil have.
Men se på siden, og kom med et godt råd, husk det grafiske er under overvejelse af mig selv, og det tager tid....!!
Samtidige er jeg \"næsten\" tom for ider for et bedre shop...
ps.
Er det muligt at lave en såkaldt base på siden, hvor en varegruppe eks. grafikkort, nemmere kan opdateres... forstil jer man kigger igennem det hele og endelig fandt man den der var steget i pris.??
link: www.data-lageret.dk
ja, det var hvist mere end et spørgsmål håber det er iorden.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. marts 2001 - 23:00 #1
For at gøre det hele lettere for dig, kunne du lave en database med alle dine varenumre, og priser, og så hente det hele ud med php.
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:02 #2
hmm, jamen php kender jeg ikke til... jeg har prøvet at lave et dok, i acces men det mislykkes, det så ud af ht.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. marts 2001 - 23:03 #3
Du skal helt bestemt have lavet noget serverside til din opdatering.

Spørg nogle af gutterne i ASP - de har med garnati også noget på lager.
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. marts 2001 - 23:04 #4
En webshop er ikke sådan lige til at lave. Men jeg tror da der er en
del ovre på programmeringsfløjen der sagtens kan lave noget til dig,
for nogle points! M.h.t. hjemmeside-programmer kan jeg anbefale enten
Frontpage Express 2000 eller Dreamweaver. Hvis du får fat i
Photoshop 5.5, eller 6.0 lærer du lynhurtig at lave simpel og samtidig
flot grafik til din hjemmeside. Prøv det! Der skal ikke mange minutters
leg med programmet til at lære det bare lidt at kende, så du kan lave de
mest overfladiske ting, såsom menu-knapper o.s.v.
Såeh, altså Dreamweaver og Photoshop, hvis du skal i gang med at lave
flotte (grafiske) hjemmesider.
Avatar billede nomiz Nybegynder
26. marts 2001 - 23:04 #5
/vh
Simon
Avatar billede matric Nybegynder
26. marts 2001 - 23:09 #6
Der findes en del webshops derude som du kan bruge.. prøv at søg på det her på eksperten eller i en søgemaskine...

Ellers kan du jo også vælge at betale dig fra det.. det burde ikke være så dyrt
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:09 #7
ok, jeg er klar over at det ikke lige klares på en aften eller 2, men jeg er igang inde hos www.synomyn.dk men er ikke tilfreds, kender i det.

Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:11 #8
nej dyrt,, nope, der er bare de sjove gebyr for brug af dk.kort mv....
men frontpage,, det har jeg engang rodet med istarten for længe siden... express.... men kender ikke frontpage 2000.
Avatar billede matric Nybegynder
26. marts 2001 - 23:19 #9
Hvis du ikke har set på www.freepay.dk endnu syntes jeg det er et kig værd
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:38 #10
okey, har studset den lidt, kan ikke umiddelbart se hvordan ens side vil se ud, for hvis det er det samme som den link jeg gav har det ikke nogle interesse.
Avatar billede matric Nybegynder
26. marts 2001 - 23:41 #11
freepay tilbyder kun selve betalingssytemet... Hvis der altså skal kunne betales med kreditkort på din shop
Avatar billede matric Nybegynder
26. marts 2001 - 23:43 #12
På forsiden er det første der står følgende:
\"Vi tilbyder dig og din virksomhed mulighed for GRATIS at tage mod kreditkortbetaling på nettet. Systemet understøtter Dankort, Visa, Eurocard og MasterCard.\"

Altså ikke selve databasesystemet...

Normalt koster den slags betaling for dig - dog ikke på freepay hvilket er grunden til jeg syntes du skulle tage et kig ;)
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:46 #13
jamen,, det er også fedt nok, :-) jeg studser lige...
jeg har bare ikke set de sider der er lavet igennem dem, dem som de har bliver linket videre til synomyn.dk
derfor..
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:47 #14
men man kan have sine tvivl når dette står der:
Brugeren er gjort bekendt med vedhæftede almindelige betingelser gældende for web-hotellet, herunder specielt at brugeren skal betale gebyrer, risikopræmie og afgift til PBS m.fl.
???
Avatar billede gorba Nybegynder
26. marts 2001 - 23:50 #15
aha,, okey, jeg troede osse man kunne opbygge den igennem dem...
okey det er jo noget helt andet...
Avatar billede matric Nybegynder
26. marts 2001 - 23:54 #16
Er der ikke altid en eller andet form for gebyr ved kreditkortbetaling?
Avatar billede gorba Nybegynder
27. marts 2001 - 17:20 #17
Jo det er der nok, de skriver vist noget om gebyrfri, ik....
Avatar billede martin181 Nybegynder
28. marts 2001 - 11:35 #18
Nogle af dine links vil kunne gøres bare en smule smartere ved at bruge noget mouse-over - i stil med dette:

<A HREF=\"mailto:salg@datalageret.dk?subject=Ordren er afgivet&body=Efter visit på websiden, bestiller vi\"onMouseOver=\"window.status=\'Bestil vare\'; return true;\" onMouseOut =\"window.status=\'\';\">Bestil vare</A>

Det gør måske ikke så meget - men det kommer til at se lidt bedre ud
Avatar billede martin181 Nybegynder
28. marts 2001 - 11:42 #19
Du kan også lave din bestilling og anden kommunikation fra en formular som denne - det kommer til at virke smartere end at folk selv skal ind og skrive deres mail og trykke send...men den her virker kun hvis folk har opsat deres mailprogram rigtigt i deres browser....men elles kan du jo have begge løsninger - både denne og den ovenstående:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
<title>feedback</title>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
</head>
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
var title_of_email = \"I\'m Online Now!\";
function checkElement(el_obj)
{
  var result = true;
  if(el_obj.options==null) {
    if(el_obj.value==\"\") result = false;
  } else if(el_obj.selectedIndex==0) result = false;
  return result;
}

function formValid()
{

  var i = 0;
      j = 0;
      StringToView = \"\";
      IsValidated = true;
      NeedToCheckElement = true;
      DontCheck = new Array(\"Comments\");

  for(i=0; i<document.forms[0].elements.length; i++) {
    if(DontCheck.length==0) {
      if(checkElement(document.forms[0].elements[i])==false) IsValidated=false;
    } else {
      NeedToCheckElement = true;
      for(j=0; j<DontCheck.length; j++) if(document.forms[0].elements[i].name==DontCheck[j]) NeedToCheckElement = false;
      if(NeedToCheckElement) {
        if(!checkElement(document.forms[0].elements[i])) IsValidated=false;
      }

  if(IsValidated==false)

    for(i=0; i<document.forms[0].elements.length; i++)
      if(document.forms[0].elements[i].type==\"text\") StringToView=StringToView + document.forms[0].elements[i].name + \": \" + document.forms[0].elements[i].value + \"\\n\\n\";
    if(confirm(\"\\Din formular er nu blevet afsendt til Datalageret!\")) document.forms[0].submit();
    return true;
  }

</SCRIPT>
</head>
<body>
<h3 align=\"center\">Feedback</h3>
<form action=\"mailto:salg@datalageret.dk\" method=post enctype=\"text/plain\">
<input type=hidden name=\"Feedback\">
<TABLE BORDER=\"0\">
<TR>
    <TD>Emne</TD>
    <TD><input type=text size=25 name=\"Emne\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Navn</TD>
    <TD><input type=text size=40 name=\"Navn\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Email</TD>
    <TD><input type=text size=21 name=\"Email\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Dato</TD>
    <TD><input type=\"text\" size=33 name=\"Dato\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>version</TD>
    <TD><SELECT SIZE=\"1\">
    <OPTION>Pre-release
    <OPTION>1
    <OPTION>2
    <OPTION>3
</SELECT></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Registreret</TD>
<TD>Ja<INPUT TYPE=\"checkbox\" NAME=\"Registreret\" value=\"Ja\">
Nej<INPUT TYPE=\"checkbox\" NAME=\"Registreret\" value=\"Nej\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Noget mere</TD>
    <TD><input type=\"text\" size=33 name=\"Noget mere\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Ekstra</TD>
    <TD><input type=text size=33 name=\"Ekstra\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Bonus</TD>
    <TD><input type=\"text\" size=33 name=\"Bonus\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Sidste</TD>
    <TD><input type=text size=33 name=\"Sidste\"></TD>
</TR>
</TABLE>
</table><br>
<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\" align=\"center\">
<tr>
<td align=\"center\"><INPUT TYPE=\"button\" NAME=\"Submit\" VALUE=\"Send formular\" onmousedown=\"formValid();\"><input type=\"Reset\" name=\"Reset\" value=\"Slet alt\"></td>
</tr></table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede martin181 Nybegynder
28. marts 2001 - 11:45 #20
Nu bliver jeg ved...;-)

Mht. godt program - du kan fint blive ved med at bruge Stones Webwriter også til at lave asp - det er den jeg selv bruger, men muligvis skulle du opgfradere til en nyere version af webwriter - jeg sidder pt. med version 3.5 - hvis du har registreret den gamle, kan du frit opgradere
Avatar billede gorba Nybegynder
28. marts 2001 - 18:19 #21
hej martin
puhadadadada,,,:-)
jeg bruger 3,5....
jeg vender tilbage
Avatar billede gorba Nybegynder
29. marts 2001 - 00:03 #22
den smarte links du først snakkede om,, hva forskel skulle der være, umiddelbart intet!??
Avatar billede gorba Nybegynder
29. marts 2001 - 00:08 #23
okey folks..
resume!
i er ikke itvivl om at siden skal være ala server designet..
det er osse okey, men jeg har ikke lyst til at sætte mig eller har tiden til det, for at sætte mig ind i asp eller php.
Jeg har en bog \" javascript for webmaster\" det er ikke server koder, men det vil nok gøre det anderledes.
Men for at jeg kan og har lyst til at bruge min side som server-site skal det være nemt for mig at kunne opdatere, lige nu kigger man igennem alle de koder til man finder det produkt der skal er ændret i pris \" trættende\".
Hvis man kunne dele varegrupperne op og ala sige til sig selv= mus falder med 2% så gjorde et eller anden kode det arbejde...
\"jeg tænker på bilka\'s medarbejder når de laver deres tilbud online\" puha.
Jeg ved ikke om i er med på hvad jeg mener, eller om det er noget man kan...
Avatar billede martin181 Nybegynder
29. marts 2001 - 08:19 #24
Det der smarte link - hvis det er den med mailto, så skulle den (den gør det hos mig) skrive \"bestil vare\" nede i højre hjørne af browseren - der hvor der plejer at stå adressen man linker til/kan maile til.

Det med opdateringen - ja det er træls, jeg ved det fra førhen, hvor jeg lavede \"rene\" html-sider, men du kan rimelig hurtig lave en asp-side, der henter oplysningerne ind fra eks. en access database - hvis du er interesseret har jeg muligvis noget kode, som kan bruges
Avatar billede gorba Nybegynder
29. marts 2001 - 09:30 #25
hej martin!!
jamen, jeg er sgu ikke så ferm til hverken acces og koder... jo lige html\'et det funger fint.
Jeg ved ikke lige 100% hvad jeg egenligt søger, bare et eller andet der gør det for mig om aften at opdatere...
Jeg skal igang med at lave sidens udseende om, og det er heller lige nemt at finde tiden til det, og deri vil det være nemt at kunne lave noget der var smart som gør det nemt at opdatere.