Avatar billede michaels102 Nybegynder
09. marts 2005 - 21:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

program til håndtering af en internetforbindelse

Jeg administrere en server som deler en internet forbindelse i mellem 25 beboere. Opkoblingen er en ADSL Pro fra tdc, som så går ind i serverens ene netkort, og så fra serverens andet netkort til switch... Problemet ligger i at nogen af beboerne som
bruger kazaa, warez p2p osv, og de tager hele båndbredden. forbindelsen er på 4 mbps. hvad jeg så ville vide, om der findes et program der kan fordele trafikken så hvis der kun er en bruger på så har den person 4 mbps, og hvis der er 4 brugere på så har de 1 mbps osv.
og den kan evt lave en log over hvad for en trafik og hvad ip den kommer fra???
Avatar billede ppr Nybegynder
09. marts 2005 - 23:04 #1
hvilket OS?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. marts 2005 - 06:46 #2
En del har tidliger nævnt
http://www.netlimiter.com/
og/eller
http://www.softperfect.com/products/bandwidth/

(Jeg har dog ikke afprøvet det selv...)
Avatar billede michaels102 Nybegynder
10. marts 2005 - 12:27 #3
Det ligner noget af det rigtige
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. marts 2005 - 11:58 #4
<michaels102>: Er du blevet klogerer ???
Avatar billede michaels102 Nybegynder
17. marts 2005 - 03:28 #5
Jeps, det ligner det rigtig... er igang med at finde ud af hvordan jeg tildeler
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. marts 2005 - 08:35 #6
Du ka' kun tildele [POINT] til dem der har lagt [Svar] - som her...
Makér navnet i boxen venstre side og [Accepter] ...
Avatar billede michaels102 Nybegynder
17. marts 2005 - 09:21 #7
Ahhh tak
Avatar billede cobain79 Nybegynder
08. maj 2005 - 15:46 #8
hvilket program valgte du, jeg har engang prøvet netlimiter og det kunne styre hvor meget hastighed de forskellige programmer måtte bruge. Jeg mener også det var et program der skulle installeres på alle brugers pc, men så kan folk jo bare ændre det efter behag, hvilket ikke er meningen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. maj 2005 - 21:21 #9
<michaels102>: Kommenter gerne om det - i det lange løb - kan bruges. Skal måske selv bruge det i lignende forbindelse...

(Tak for point...)
Avatar billede michaels102 Nybegynder
11. maj 2005 - 01:45 #10
Jeg fandt dette program som jeg bruger til overvågning > 602LAN SUITE 2004 http://www.software602.com/products/ls/features.html

Som kan det meste af hvad jeg vil!!!