Avatar billede dobbel_mango Praktikant
09. marts 2005 - 18:01 Der er 6 kommentarer

Problemer med Excel

Jeg er ved at lave en matematikaflevering i Excel og har lige et par problemer da det er første gang.

Hvorfor er det at knappen "skriftyper" i menuen "formater" er væk?
Hvorfor vil computeren ikke skrive lighedstegn? computeren tror det er en formel jeg vil skrive, men jeg vil bare skrive mit facit og derfor have et lighedstegn først i feltet.

håber i kan svare
Avatar billede groundzero Nybegynder
09. marts 2005 - 18:06 #1
Det sidste kan jeg godt svare på. Hvis du ønsker at der bare skal stå et lighedstegn, så kan du gøre 2 ting. Enten kan du lave et mellemrum til at starte med, men så kommer du så et stykke ind på linien. Men det andet, og det du skal foretrækker, er at lave en appostrof "'" inden du laver lighedstegnet. På den måde skulle du få et lighedstegn til at stå på siden, i stedet for en formel.
09. marts 2005 - 18:06 #2
Ad. 1: Formater->Celler, fanen Skrifttype

Ad. 2: I Excel starter en formel med et lighedstegn. Du kan derfor ikke få vist et lighedstegn i cellen som det første tegn. Løsningen er at starte indtastningen med en apostrof, som er tegnet, der fortæller at resten skal opfattes som tekst. Efter apostroffen (som forøvrigt ikke vises i cellen efter indtastningen) kan du så skrive dit lighedstegn.
'=A1+A2
Avatar billede kabbak Professor
09. marts 2005 - 18:06 #3
Skrifttyper ligger i menu baren Formatering

= betyder formel
skriv '= , ' ses ikke
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
09. marts 2005 - 18:21 #4
Kan I så svare mig på om ikke man kan få "hævet skrift" knappen op i værktøjslinjen? kan ikke finde den, og gider ikke til at gå helt op i skrifttyper bare for at skrive kvadratmeter.:D
09. marts 2005 - 18:38 #5
Der er ikke en standardknap eller tastatur-genvej til hævet/sænket skrift i Excel.
Avatar billede kabbak Professor
10. marts 2005 - 00:35 #6
M² skrives med M og tryk så ALT tasten ned og tast 253 på det nummeriske tastatur, slip så alttasten og du har ²