Avatar billede teamml Nybegynder
26. marts 2001 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flytte alertbox når mus nærmer sig

Hey
hvor finder jeg et script som er lavet sådan at der kommer en alert message op på skærmen men man kan ikke klikke ok på knappen da alertboksen flytter sig når musen nærmer sig
På forhånd tak for hjælpen

MVH
Team-ml
Avatar billede engrob Nybegynder
26. marts 2001 - 22:15 #1
Det kan du ikke lave i JavaScript, eller noget andet sprog på internettet!
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2001 - 22:25 #2
<ole>
Du kan lægge den i et lag, som du flytter, når curseren kommer indenfor en bestemt afstand - men det er et pænt stykke scripting, jeg ikke har tid til at hjælpe med lige nu.
Måske, du kan få nogle idéer på:
    http://www.dansteinman.com/dynduo/
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2001 - 22:26 #3
UNDSKYLD...!!! Læste ikke spørgsmålet ordentligt! Det kan du ikke :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. marts 2001 - 22:40 #4
Hvis det specifikt skal være en alert boks kan du ikke for den har javascript ingen mulighed for at styre. Men du kan som ole foreslår lave et lag der ligner en alertbox og flytter sig. Det er et stort arbejde.
  Et lidt nemmere alternativ (men ikke helt det du ber om) er at alve et lille vindue der nogenlunde ligner en alertboks og son så gemmer sig bag hovedvinduet når musen kommer for tæt på. En væsentlig fejl ved det ville være at links osv i hovedvinduet stadigt ville være aktive og brugbare.

mvh JakobA
Avatar billede teamml Nybegynder
26. marts 2001 - 22:49 #5
ok jeg har ikke helt så meget styr over java script men findes der alternativ til en alertboks som feks i java hvor man kan benytte forskellige typer og såfrem kan de så laves sådan.Jeg er sikker på at jeg har set det en gang på en hjemme side men jeg er ikke sikker på at det var lavet i java script og heller ikke sikker på at det var en alertboks??? Tak for de mange svar men hvem skal jeg give point til ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. marts 2001 - 00:30 #6
Det er væsentlig sværere i javascript end i Java hvor man har mulighed for at tegne på et billede. Jeg har set et par Java applets til at lave sådan en \"musesky\" knap.

For at gøre det i javascript kunne du på selve siden lave en tabel med fx 10 gange 10 billeder, hvor eet af billederne var et billede af en knap, mens de andre blot lignede baggrund. Så kunne man lave mouseover billedskift på billedrne så når musen nærmede sig knapbilledet skiftede det til baggrund og et andet billede skiftede til knap.

Ikke specielt svært, men ikke så kønt som det er i de der java-appletter.

mvh JakobA