Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
09. marts 2005 - 14:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg netværket

jeg er helt nybegynder på dette område. Jeg har fået installeret en debian server, men kan ikke helt finde ud af det. Nu står jeg og skal lave en backup løsning, men kan ikke finde neværksdrevet på den anden computer. hvor finder jeg netværket henne?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. marts 2005 - 10:42 #1
ingen der kan hjælpe mig
Avatar billede ilithanos Nybegynder
10. marts 2005 - 11:04 #2
er det på en windows eller en linux maskine du skal finde et netværksdrev, et godt sted at starte ville være at installere en samba server, som gør at en windows maskine kan se netop din server.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. marts 2005 - 12:17 #3
Der er installeret samba på debianén, men det er fra debianén til en windows
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. marts 2005 - 19:17 #4
Har du prøvet som jeg sagde igår på qussen?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. marts 2005 - 21:15 #5
ja, virker ikke
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. marts 2005 - 21:17 #6
hvilken fejl får du?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. marts 2005 - 21:18 #7
Tja... jeg kan jo desværre ikke yde support da du åbenbart har lukket for SSH efter du holdt op med at overholde dine aftaler...
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. marts 2005 - 21:24 #8
tar: 192.168.2.100/lala/: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. marts 2005 - 22:03 #9
smbmount //192.168.2.100/lala /root/lala -o username=administrator,password=*FJERNET* && rm /root/lala/www.tar && tar -cvvf /root/lala/www.tar /var/www/ && umount /root/lala
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. marts 2005 - 22:03 #10
jeg takker