Avatar billede dc Nybegynder
09. marts 2005 - 08:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tildeling af Windows resource konstanter til GUI objekter?

Jeg har et spørgsmål ang. om der er nogen der ved hvor jeg kan finde noget materiale om tildelinger af resource konstanter til windows GUI objekter/kontroller til en Windows GUI applikation.
F.eks. kan en OK-Button have ID=1, som vist nok tildeles af Windows selv medmindre den tildeles noget andet. Er der en måde man kan fortælle Windows under udviklingen/programmeringen at f.eks. en EditBox skal have ID=51000, sådan at jeg kan få et udtræk af koden under build, så jeg kan danne en resource fil som indeholder alle applikationens resource konstanter. F.eks kan resource filen se såles ud: Const ALFA1="Type=EditBox;ID=51000" og så fremdeles?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. marts 2005 - 14:56 #1
tænker du på handeID?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. marts 2005 - 14:56 #2
handle skulle der stå
Avatar billede dc Nybegynder
12. marts 2005 - 19:25 #3
ja det tror jeg nok.
Avatar billede burningice Nybegynder
14. marts 2005 - 22:55 #4
du kan altid få fat i handle til ved at benytte propertien Control.Handle. Dog kan du ikke regne med at handlet er det samme fra gang til gang.

Det lyder mere som om at du kan få mere glæde af Control.Tag-propertien som er en slags rodebunke hvor man kan attache alt muligt til et givent object. Der kan du f.eks. lægge et nummer i ved designtime som du så kan aflæse ved runtime.
Avatar billede dc Nybegynder
10. marts 2008 - 08:13 #5
ikke relevant mere
Avatar billede dc Nybegynder
10. marts 2008 - 08:14 #6
ingen svar og spg er ikke relevant mere og kunne ikke finde ud af at lukke/slette det så var nødt til selv at give et "svar" og acceptere det!