Avatar billede sadelmageren Nybegynder
08. marts 2005 - 23:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Screendumps i DOS - hvordan?

Hej Eksperter!
Til noget manual jeg er i gang med at lave skal jeg bruge nogle screen dumps af boot sekvensen af DOS, men hvordan laver man dem?
Det handler om en applikation der aktiveres ummidelbart efter at "post" er kørt, og jeg skal have lavet screendumps af alle indstillings mulighederne!
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. marts 2005 - 23:37 #1
Du kan bruge en VmWare installation i Windows, pause undervejs og så tage screendumps med Alt-PrintScr.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2005 - 23:43 #2
Jeg har kun læst om en metode til at tage billeder af boot sekvenser - og der er i bogstavligste forstand billeder. Som følger

stop bootprocessen på det ønskede sted med <Pause> tasten.
tag et billede med et digitalkamera (evt. i sort/hvid).

Lav evt. billedbehandling, størrelse, kontrast osv. og gem i det ønskede format. Brug billedet til indsætning i din manual.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. marts 2005 - 23:49 #3
Du kan downloade en trial version af VmWare på http://www.eksperten.dk/artikler/614 og så bruge den til at installere et ekstra styresystem. Det er faktisk ret godt til at teste OS og programmer. Jeg installerer altid nyt shareware/freeware på en VmWare for at se hvordan det virker... før det får adgang til master PC'en.
Avatar billede sadelmageren Nybegynder
18. maj 2005 - 20:00 #4
lukker