Avatar billede stef Praktikant
26. marts 2001 - 20:31 Der er 49 kommentarer og
10 løsninger

køb af pc i Aldi - røverkøb el. røvkøb ?

kan nogen vejlede ang. køb i Aldi supermarked af nedenstående maskine, bliver man snydt el. er der noget for pengene ? :

Medion Pc
Pris: dkk 9.799

Hardware

1000 Mhz pentium 3 processor
133 mhz front side bus
256 kb second level cache

ASUS motherboard m. 3 PCI slots

Interface 4 USB incl. 2 front USB
Siemens 128 MB pc 133 S-DRAM
1 modul, maks. Arbejdslager 1 gb

Seagate 40 GB harddisk
Ultra ATA66 interface

LITEON 12 x DVD rom
Incl. Cyberlink –power dvd

HP cd-brænder

Nvida/ASUS  GeForce 2 GTS grafikkort
32 MB DDR
SDRAM AGP 4X m. tv-out

Soundblaster AUDIO PCI 128 on board

56 K V.90 PCI data fax modem

sony 3,5 ” diskdrive

Software:

Ms Works Suite 2001
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. marts 2001 - 20:32 #1
Jeg synes faktisk at der er et meget godt køb! God kvalitet og gode mærkevarer :-)
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:33 #2
der er mere software med end det du nævner!
Men man kan se på billedet i reklamen at det er et minitowerkabinet og alene det får mig til IKKE at ville købe den!
Avatar billede groggy Nybegynder
26. marts 2001 - 20:35 #3
hotpop >> Bare på grund af kabinettet? Hvorfor det?
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:35 #4
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:36 #5
groggy> pga. der sidder et geforce2 GTS kort som udvikler ret meget varme i sådan et lille kabinet...
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 20:36 #6
Pas også på de der 3 PCI-slots. Personligt bruger jeg uden problemer 4 af mine 5, + en AGP. :o)
Lyden er onboard, hvilket heller ikke huer mig.
Hvilket ASUS-bundkort?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. marts 2001 - 20:37 #7
Den er lækker... meget lækker til de penge-..... Go ahead.....

-anders
Avatar billede peterl1 Nybegynder
26. marts 2001 - 20:37 #8
man kunne evt skifte kabinetet for små penge.
pris/kvalitetsforholdet er højt
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. marts 2001 - 20:37 #9
hotpot:> Hmm.. jeg har da også et miditowerkabinet og et Geforce2 GTS! Jeg har ingen varmeproblemer! Har ikke en eneste kabinetblæser....
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:38 #10
Skozuch> My mistake! softwaren er med i workssuiten. SORRY!
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:39 #11
jdaugaard> ja miditower har DU! Men det som der er tale om her er et minitower...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. marts 2001 - 20:39 #12
Du kan ikke gå galt... 2 år garanti, og så det kram..... Uha.. jeg hæver sku lige 10 kilo i morn... jeg vil ha en..*gg*

-Anders
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. marts 2001 - 20:40 #13
Ups... my bad :-)
Kan du tilgive mig?? *g*
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
26. marts 2001 - 20:41 #14
Det ser da rigtigt godt ud sådan med hestekræfterne.
Men alt det der gør den lækker at være i rum med er der nok sparet på.
Jeg har selv i sin tid købt et godt tilbud og det var sku godt.
Men hvad jeg ikke har brugt af penge på at gøre den mindre larmende , bedre lyd, bedre tastatur,mus osv. Det er mange!
Men det kan man jo gøre lidt efter lidt.
Det er ihvertfald det jeg går efter nu og ikke kun rå performance.
Avatar billede groggy Nybegynder
26. marts 2001 - 20:41 #15
hotpop >> Tjae, det er selvfølgelig rigtig nok. Men som sagt tidligere kan man jo få et okay kabinet for \"småpenge\" idag. :)
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 20:43 #16
jdaugaard> ja ja så lad gå men ikke mere drilleri... *gg*
groggy> ja man kan jo skifte kabinettet også uden at den bliver nævneværdigt dyrere!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2001 - 20:46 #17
http://www.eksperten.dk/spm/59748

Det er da vist noget folk lægger mærke til...
Avatar billede preclean Nybegynder
26. marts 2001 - 20:46 #18
et spørsmål du må stille dig, hvad hvis den skal reparres.hvem hvor og hvordan.(sevice niveauet i en aldi butik). men jeg ville aldri købe en computer i Aldi.
<<Der tages forbehold for tekninske ændringer og specfikation.>>
husk at tjekke inde du køber!!!(hvis):)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
26. marts 2001 - 20:51 #19
preclean:> Det er jo ikke Aldi der står for det, men Medion!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. marts 2001 - 20:52 #20
3 PCI-SLOTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
det er ALT for lidt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2001 - 20:54 #21
cyber, det kommer da helt an på behov :)
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 20:54 #22
cyber_freak : Også min mening. Har man internt modem, et lydkort og et tredje kort (controller, TV-kort, sekundært grafikkort, you name it), så er de pist...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. marts 2001 - 20:58 #23
det er jo rigtig nok....jeg ville ik købe et med under 4 pcislots.......men hvis du ik skal bruge dem til det helt vilde....så er det da et godt køb.....:-)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
26. marts 2001 - 20:59 #24
cyber mener at du skal købe det!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>Cyber_Freak<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. marts 2001 - 21:38 #25
Det er altid noget at de stavede \"USP\" rigtigt denne gang.
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 22:22 #26
Skozuch>>

Konklusion KØB ! *GG*
Avatar billede stef Praktikant
26. marts 2001 - 23:19 #27
ok tak lige en ting mere har man mulighed for at udvide antal pci slots el. kræver det et nyt motherboard ?

og desuden kan man skifte over i et større kabinet rimeligt frit
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 23:24 #28
Nej, du kan ikke lige sådan udvide med PCI-slots. Det kræver, som du siger, nyt bundkort.

Ja, du kan uden de store problemer skifte til et andet kabinet, bare det er lavet til ATX. :o)
Avatar billede stef Praktikant
26. marts 2001 - 23:26 #29
det vil sige hvis jeg lige pludselig finder ud af at jeg vil lave mange sjove ting så er jeg lammet pga 3 pci slots
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 23:28 #30
Ja, det vil det sige. Personligt sidder jeg med internt modem, lydkort, ekstra grafikkort samt TV-kort, så 4 af mine 5 PCI-slots er optaget. Jeg ville ikke købe ALDI-PC\'eren af samme grund. Kan du dog klare dig med de 3, så er den fin!
Avatar billede stef Praktikant
26. marts 2001 - 23:33 #31
hvad menes der med at lydkortet er onboard, kan det så ikke skiftes og vil der være grund til at udvide med ekstra evt grafikkort hvis den har geforce og kræver den tv kort for at dvd skal virke
mange spørgsmål når man er på lidt dybt vand
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:34 #32
onboard lydkort kan disables hvis man vil have nyt.
ingen grund til ekstra grafikkort.
kræver ikke tvkort for at dvd skal virke.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
26. marts 2001 - 23:35 #33
Så ville jeg da hellere kigge lidt på electronic worlds \"mandags brag\", som desværre nok ikke gælder mere nu... Rundt regnet samme specs. men til kun 7999kr eneste forskelle er kun 30gb hdd og ingen brænder..
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 23:35 #34
At lydkortet er onboard betyder blot, at du i stedet for at få et selvstændigt lydkort, så er det installeret på bundkortet. Derfor optager det heller ikke et PCI-slot, men kvaliteten er heller ikke videre god.
Ekstra grafikkort er kun nødvendigt, hvis du, som jeg, ønsker at køre med 2 skærme på samme tid. LÆKKER ting! :o)
Nej, TV-kort er ikke nødvendigt for at DVD skal virke. Du har jo TV-out på dit grafikkort, så det burde være nok.

Kom gerne med flere spørgsmål, så skal jeg besvare dem efter bedste evne. :o)
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:36 #35
VI besvarer dem...
Avatar billede stef Praktikant
26. marts 2001 - 23:37 #36
kom lige til at kigge grundigere efter- der står v. motherboardet at grafikkortet kan opgraderes med AGP  4 x slot - er det noget som hjælper mig lidt el. gør det ingen forskel på noget ?

tak
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:39 #37
det må da være motherboard som kan opgraderes??? Har ikke lige hørt den formulering før...
Avatar billede parazite Nybegynder
26. marts 2001 - 23:40 #38
hotpop : *GG* Jaja... VI! :o)

skozuch : Faldt også over den formulering og fandt den temmelig sær.
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:41 #39
hi hi...
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:49 #40
har kigget lidt på medions side efter pc´en men fandt kun dette: http://www.medionshop.de/cgi-bin/vshop?HTML=medionshop.html&CATEGORY=SHOP
hjælper ikke meget men....
Avatar billede hotpop Novice
26. marts 2001 - 23:51 #42
godnat. Er søvnig nu.................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Avatar billede totterfc Nybegynder
27. marts 2001 - 00:57 #43

Hmmm syntes folk er lidt for positive over at købe en computer i Aldi!?!?
Ville nok lige tænke lidt grundigere over at købe en computer til 10.000 uden skærm! Grunden til det skulle være et godt køb er brænder og dvd drev som jeg nok ville mene er sekundære ting til en computer. Det er gode mærkevarer, men jeg vil tilslutte mig dem der snakkede om for lille kabinet. Jeg tror det er en lille varme bombe og jeg ville nok kigge lidt på en ekstra køler sådan cirka med det samme. Ellers er det næste du skriver herinde med overskriften \"Min computer fryser\". Kig på www.Edbpriser.dk og se på de forskellige komponenter. Specielt en udskiftning af processeron til en billigere og bedre fra AMD kunne hjælpe (altså hvis du besluttede ikke at købe i Aldi).
Ville bare mene det kun var gamle folk og andre uden forstand på computere der ville købe noget der bare lignede en computer der. Iøvrigt skal I stå tidligt op onsdag da de førnævnte typer plejer at vælte aldi i en blodrus og vælte sig i aldikasser for at finde den forputtede computer.

MVH: Totterfc  ---I´ll buy that for a dollar---

Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 19:10 #44
Har set reklamen...den PC er et kanon-køb, hvis man vil ha\' en rigtig spillemaskine...
Eneste \"lumskeri\" er at skærm (og højttalere?) skal købes ved siden af, men de tilbyder jo også en uhyre billig 17\" skærm...

...Prisen er så vidt jeg lige kan vurdere 1-2000kr. billigere end en tilsvarende \"saml selv\" på www.edbpriser.dk
1-2000 skal dog tages med lidt forbehold!!, da det kun er en \"følelse\"...har ikke regnet efter ;-))

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 19:40 #45
Mht. PCI-slots : med onboard lyd, og AGP-grafikkort med TV-out,
Så er tre PCI slots altså rigeligt for 98% af danskerne.

- Efter min egen rent \"subjektive\" vurdering :-))

Avatar billede p_b Nybegynder
27. marts 2001 - 19:54 #46
Må da lige sige at jeg selv har kigget lidt på reklamen . . og alt i alt er det er ganske udemærket køb . .
du får dig en helt fin maskine til \"relativt\" få penge . . så hvis jeg var dig og skulle ud og købe et komlpet system ville dette da ligge temmeligt tungt i mine overvejelser . .

ps. for ca.1600.- mere (oxo i aldi) får du skærm og højtt. . .
så det er sq billigt . . *S*
held og lykke
Avatar billede mrrius Nybegynder
28. marts 2001 - 12:03 #47
jeg så godt tilbudet i aldireklamen
hvis du skulle ud og købe tilnærmelsesvis den samme computer dengang i en anden butik skulle du betale mindst 1500 kr mere end hos aldi. det er en lidt skrabet computer
men samtidig billig. hvis du kan nøjes med lydkortet i motherboardet og ikke har brug for mere end 3 pci så vær glad for den -der er ihvertfald råd til at skifte ud for ca 1500 kr før du kan sige at du har laver et fejlkøb.
(400 kr for et kabinet 300w lownoise)
Avatar billede hotpop Novice
28. maj 2001 - 12:27 #48
Og så er pc´en i Føtex bedre! og koster kun 8800 ca.
Avatar billede exit13 Nybegynder
06. juli 2001 - 21:16 #49
Jeg har købt den pc i Aldi men nu har jeg problem at finde ud af om jeg kan bruge 2 x 512 mb ram i...selvom bundkortet er lavet er Asus kender jeg den ikke den type..
Håber at en kan hjælpe mig!
Avatar billede hotpop Novice
06. juli 2001 - 21:53 #50
Et navn/model på bundkortet er nødvendigt for at vi kan hjælpe dig.
Avatar billede teknik Juniormester
06. juli 2001 - 23:44 #51
Men odds er i din favør...har ikke hørt om PC\'er leveret indenfor de sidste par år, som ikke understøtter 512MB moduler, så der er 98%+ chance for at 512MB moduler virker uden problemer.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juli 2001 - 23:51 #52
Du burde nu have åbnet et nyt spørgsmål til dette :)
Avatar billede exit13 Nybegynder
07. juli 2001 - 00:29 #53
bundkortet hedder MD 2001 og det er et kort som Asus specialt har lavet til Medion Pc... det er alt som jeg ved om det...
Avatar billede hotpop Novice
07. juli 2001 - 09:00 #54
Manualen skulle egentlig gerne indeholkde svaret på dit spørgsmål.
Avatar billede hotpop Novice
07. juli 2001 - 09:02 #55
nanoq> Hvorfor nyt spørgsmål? Man kan vel hjælpe uden at få point ;)
Avatar billede exit13 Nybegynder
08. juli 2001 - 23:16 #56
I manueen er det ikke så meget om bundkortet..men den kan understute max til  1 GB så jeg er i tvivl...her kan du se det fra medion.com og det er på tysk ..

Medion AG

Multimedia PC PIII 1GHz

128MB RAM, 40GB Festplatte, 12 x DVD-ROM, CD-ReWriter, 32MB Grafikkarte

Best.-Nr. 838300119000402

Micro ATX Tower
Intel Pentium III Prozessor mit 1000 MHz
128 MB Arbeitsspeicher PC 133 S-DRAM (max. 1GB)
40 GB Festplatte
12 x DVD-ROM
CD-ReWriter 8 x 4 x 32
Internes 56K V.90 Modem
nVidia GeForce 2GTS 32MB Grafikkarte mit TV out
Soundblaster Audio PCI 128, on board
3,5\" Diskettenlaufwerk
3-Tasten-Wheel-Mouse
PS/2 Tastatur

Anschlüsse:
2 x USB-Front, 2 x USB-Rückseite, 2 x seriell, 1 x parallel, 1 x PS/2 Maus, 1 x PS/2 Tastatur
Software:
- WINDOWS Millennium Edition* (OEM Version) vorinstalliert und als Recovery-CD ROM

*nutzbar nur auf diesem erworbenen Computersystem Medion PCs - mit Original Microsoft® Windows® vorinstalliert
www.microsoft.com/piracy/howtotell

- Microsoft WorksSuite2001 (OEM Version) vorinstalliert und auf einer CD/DVD ROM, bestehend aus:
- Microsoft Works 6.0 (OEM Version)
- Microsoft Word 2000 (OEM Version)
- Microsoft AutoRoute 2001
- Microsoft Encarta 2001 Weltatlas
- Microsoft Picture It! 2001

- Nero Burning ROM

Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2001 - 20:48 #57
Max. 1GB - Det smager af to ram-slots med maksimalt 0,5GB=512Kb i hver...
Mig bekendt findes der ingen 333MB ram-blokke, så 3 Slots burde kunne udelukkes..
og fire SD-RAM-slots har jeg endnu aldrig set.
Avatar billede ket Nybegynder
20. august 2001 - 23:20 #58
der er 2 ram-slots i det mainboard det er et md2001 mainboard det er et medion har fået fremstillet der er onboard lyd-kort på det og det kører meget godt!! :o)
Avatar billede hoeks Nybegynder
13. januar 2009 - 16:09 #59
Fy for satan hvor var PC'er dyre i 2001 ;P