Avatar billede steven86 Nybegynder
08. marts 2005 - 16:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Saap.exe - Beskadiget fil :S

Hey m8...
Har sQ et lille problem...

Det kommer hele tiden en "pop-up" og for tæller mig det her::

"Saap.exe - Beskadiget fil.

Filen eller mappen \programmer\180Search\saap.log er beskadiget og kan ikke læses. Kør Chkdsk-værktøjet."

Jeg har så prøvet at kører "Chkdsk-værktøjet", men det virker ikk rigtig... hvad gør jeg lige her... ?

Den er også begyndt med at genstarte lige pluselig :S pænt irerteren "stave plade" (:
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:40 #1
Hvis du har opgivet i denne tråd? Så kunne det være rart med en tilbagemelding, og at du lukkede den

http://www.eksperten.dk/spm/596623
Avatar billede steven86 Nybegynder
08. marts 2005 - 16:44 #2
Det er gjort... men kan du hjælpe mig her ??
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 16:47 #3
Ja, det kan jeg. Du skal lægge en HJT-log, for Saap.exe er et spywareprogram.

Kun HJT:
Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis.exe fra en mappe som du opretter til formålet:
Klik på "Do a systemscan and save a logfile"
(det kan være at du bliver ført direkte ind til hovedprogrammet - så klikker du bare Scan - save log)
Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd.
Du skal ikke selv begynde at fixe noget, idet det kan skade mere end det gavner.

Det bliver dog nok ikke mig der renser den, for jeg logger snart af nu. Men der er så mange andre HJT-loggere her på E, så der skal nok blive taget hånd om den.
Avatar billede steven86 Nybegynder
08. marts 2005 - 16:53 #4
Her er loggen så, håber i kan hjælpe mig... !

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:52:36, on 08-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
F:\Programmer\Sygate Firewall\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\programmer\180search\saap.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Documents and Settings\Svm M\Skrivebord\aiepk.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
F:\Programmer\iMesh\iMesh.exe
F:\Steven\Musik\Winamp\winamp.exe
F:\Programmer\Virus\Adware fix\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: DownloadRedirect Class - {00000000-6CB0-410C-8C3D-8FA8D2011D0A} - F:\Programmer\iMesh\iMeshBHO.dll
O2 - BHO: My Search BHO - {014DA6C1-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O3 - Toolbar: iMesh Bar - {014DA6C9-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] F:\PROGRA~1\SYGATE~1\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [saap] c:\programmer\180search\saap.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vyhgxwz] C:\WINDOWS\vyhgxwz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - F:\PROGRA~1\DAP\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - F:\PROGRA~1\DAP\DAP\dapextie2.htm
O9 - Extra button: Run DAP - {669695BC-A811-4A9D-8CDF-BA8C795F261C} - F:\PROGRA~1\DAP\DAP\DAP.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - F:\Programmer\Sygate Firewall\smc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 17:14 #5
Det er jo næsten snavs det hele. Og du har lige nyinstalleret computeren! Se nu at få lagt SP1 ind og læg så en ny log. Ellers er det spild af tid!!

SP1 kan evt. findes som løs fil her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Endvidere bør denne samling af sikkerhedsrettelser også lægges ind (husk at vælge sprog efter dit styresystem):
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Avatar billede steven86 Nybegynder
08. marts 2005 - 17:22 #6
Ja, men fatter det bare ikk... da jeg lagde xp ind igen, med ny ORGINAL cd, og nu kan jeg stadig ikk ligge SP1 ind.. den siger stadig at "koden" er ugyldig ! :S argh :S...

Ps. har lige lagt det nederste link ind...
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2005 - 20:10 #7
Grunden til det problem er, at det afgørende ikke er hvilken CD man bruger, men hvilket serienummer eller produktnøgle man indtaster. Microsoft har registreret nogle af de nøgler som florerer ude på nettet, og vil ikke tillade opdateringer til SP1 eller SP2 hvis det er dem man har brugt -- eller hvis der slet ingen er brugt.

Jeg skal ikke gøre mig til moralsk dommer over om du kører med ulovligt styresystem. Jeg har heller ikke selv alle mine programmer i original. Men Ekspertens regelssæt forbyder at man støtter piratudgaver. Og endvidere er det håbløst at blive ved med at rense en computer, hvis der ingen sikkerhedsopdateringer er lagt ind.

I den log du præsenterer er det kun følgende der er rene:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] F:\PROGRA~1\SYGATE~1\smc.exe -startgui
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - F:\Programmer\Sygate Firewall\smc.exe

Så afinstaller Dap, fix alle de andre entries og kør et virusscan med mwav (som du kender). Det er den sidste hjælp jeg vil give inden jeg ser en log med SP1 lagt ind.
15. august 2006 - 06:04 #8
(Status?)
19. august 2006 - 22:35 #9
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede steven86 Nybegynder
30. august 2006 - 23:56 #10
ejvindh <- Smid et svar, så er der point...
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. august 2006 - 07:57 #11
OK