Avatar billede darkwing Nybegynder
08. marts 2005 - 15:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Small business

udstyr:
Small business server 2003, med to klienter der begge kører xp sp2.
Serveren kører på ip 192.168.1.45 og gatewayen kører 192.168.1.1.
de to klienter kører 192.168.1.12 og 192.168.1.13
(det hele kører på en proaccess router)
Jeg har desuden sat serveren op til at være dns server. dvs. alle klienterne bruger 192.168.1.45 som deres dns.

Problem.

1.
når jeg prøver at connecte til en af klient pc'erne (via programmet connection manager) får jeg fejl 800.
problemet opstår ligegyldigt om jeg gør det ude fra, eller lokalt. Er der nogen der har et foreslag til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede karser Nybegynder
08. marts 2005 - 19:44 #1
Win XP SP2 enabler ICF (Internet Connection Firewall) som default...

Du skal slå dem fra, eller tillade port 3389 på klienterne, eller lave en GPO der tillader 3389.
Avatar billede darkwing Nybegynder
08. marts 2005 - 21:57 #2
ok, men jeg har ingen mulighed for at slå firewall'en fra i windows, den siger noget om at det er en del af gruppepolitiken...
GPO?
Avatar billede karser Nybegynder
08. marts 2005 - 22:31 #3
Du skal oprette en OU (hvis du ikke har det i forvejen. Deri skal dine XP klienter ligge.

På den OU laver du en GPO hvor følgende setting er sat:
Computer Configuration > Administrative Templates > Network > Network Connections > Windows Firewall > Domain Profile
Set "Allow remote Administration exception" til Enabled
Set "Allow remote desktop exception" til Enabled

Genstart dine XP klienter. Så skulle det spille!

Bemærk dog, at ovenstående kræver at du har implementeret XP SP2 ADM filerne i dit AD. Ellers kan du ikke finde ovenstående GPO settings!

Go fornøjelse!
;o)
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 00:27 #4
kan du forklare dine forkortelser?
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 00:27 #5
jeg er er rimelig sikker på at det ikke er det der er problemet, da jeg allerede har været inde i windows firewall og tillade alle de porte der skal bruges til SBS
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 11:16 #6
hvis jeg sætter den op så jeg connecter til xxx.local så virker det, men det virker ikke hvis den skal connecte ude fra nu.
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 12:11 #7
connection manager virker når jeg sætter det hele op til at være .local men det virker stadigvæk ikke fra webinterfacet, og der er heller ikke meget ide i at kunne connecte til .local
Avatar billede karser Nybegynder
09. marts 2005 - 12:43 #8
Først lidt om mine forkortelser:
OU = Organisation Unit
GPO = Group Policy Object
AD = Active Directory
XP SP2 ADM = Windows XP Servicepack 2 Administrative Templates

Min første formodning var at du havde problemer med Remote Desktop, eller Remote Management. Men det er tydeligvis ikke problemet... Beklager fejltagelsen.

Jeg er nu ikke helt med på, hvad dit problem går ud på... Connection Manager? Hvilket program er det, og hvad er dit formål med det?

Prøv at forklare dit formål med at connecte til dine klienter og gennem hvilket program du vil gøre det!?

Mvh.
Karser!
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 13:31 #9
ok.
Jeg gjorde hvad du skrev i dit førstesvar, og efter det virkede det lokalt.
Jeg connecter via. noget small business ligger på klienternes skrivebord. (det er en vpn forbindelse). jeg kan kun oprette vpn forbindelsen hvis jeg sætter alle serverens indstillinger til local.
Men intet af dette virker hvis jeg bruger webinterfacet - altså det der hedder "connect to client computers" med mere.
Avatar billede karser Nybegynder
09. marts 2005 - 15:15 #10
jeg er stadig ikke helt med på hvad du skal med en vpn forbindelse til din server... fra XP klienter på samme netværk!?

men anyway...

for at finde fejlen, på den mest effektive måde, kan du starte med at deaktivere FW på alle 3 maskiner (inkl. serveren)... Se om det virker der!
gør det det, er det et FW problem.
Gør det ikke, er det med 99% sikkerhed et DNS problem.

Jeg har svært ved at hjælpe dig yderligere i dette forum...

Mvh.
Karser!
Avatar billede darkwing Nybegynder
09. marts 2005 - 16:09 #11
den eneste grund til at jeg oprettede vpn på samme netværk var at jeg ville teste om det overhovedt virkede... Men det viser sig at årsagen ligger i at tdc ikke har åbnet for port 1723 som jeg bad om, men istedet har åbnet for port 10723.
problemet burde være fixet nu.

Men tak for hjælpen karser. Jeg giver dig point fordi du gad prøve.