Avatar billede sebas Nybegynder
08. marts 2005 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg "punkter"?

Jeg vil gerne på min hjemmeside, hvor jeg bruger Dreamweaver som editor, lave en række punkter, dvs. en oplistning af forskellige forslag, men i stedet for at skrive:
1. dgahdgja
2. dghagdhj
3. dgahdja,

så vil jeg gerne have 1., 2., osv. erstattet med små firkanter eller ringe eller lignende. Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede ak17 Nybegynder
08. marts 2005 - 12:32 #1
Hvis du benytter editoren, skal du under fanebladet text klikke på UL, hvis du selv skriver kode kan det gøre ved:
<ul>
  <li>text1</li>
  <li>text2</li>
</ul>

håber du kan bruge det :-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2005 - 15:11 #2
<ole>

Hvis listen skal være nummereret, skal det være en 'ordered list' (<ol></ol>) ... ikke en 'unordered list' (<ul></ul>):

<ol>
  <li>text1</li>
  <li>text2</li>
</ol>

/mvh
</bole>
Avatar billede miss-g Seniormester
08. marts 2005 - 21:00 #3
Du kan rette i koden som ovenstående svar.

Ellers gør man sådan i Dreamweaver.

For at det virker skal der være et afsnit imellem hvert ord. Altså:

ord
ENTER
ord
ENTER
ord

Derefter markerer du alle dine ord, og vælger hvordan de skal listes på propertiespaletten. Umiddelbart kan du kun se 2 muligheder, runde sorte prikker 3 sorte firkanter med streg på paletten og tal. Der er dog lidt flere muligheder.

Når teksten IKKE er markeret kan du vælge andre på paletten ved at trykke på List Item...  Den du vælger her, bliver brugt når du trykker på de 3 sorte firkanter med streg, ved siden af tal list muligheden.
Avatar billede miss-g Seniormester
08. marts 2005 - 21:08 #4
Man kan også bruge sine egne små billeder:

http://www.html.dk/faq/00063/

flere muligheder (på engelsk):
http://www.smartwebby.com/web_site_design/bullets.asp
Avatar billede miss-g Seniormester
01. april 2005 - 22:31 #5
Lykkedes det sebas?