Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 10:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af unavngivet dokument

Hej

Word frøs på en maskine og dokumentet så ikke ud til at kunnes redes. Word Xp som det drejer sig om har jo en gendannelse funktion. Men så vidt jeg kan se gælder det ikke hvis man ikke har givet sit dokument et navn og gemt(jeg kunne ihvertfald ikke finde dokumentet). Kan det lade sig gøre at finde det dokument et sted?(mit gæt er det ville havde heddet "Dokument 1"). Det ligger ikke i mappen hvor Word normalt ligger sine filer til automatisk gendannelse. Nogen der kan hjælpe ??

Mvh
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 10:41 #1
prøv at søge efter

*.tmp

og sorter efter dato... den nyeste er dit doc hvis du heldig
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 10:42 #2
kig også her

C:\ Documents and Settings\Bruger\Application Data\Microsoft\Word
C:\ Documents and Settings\Bruger\Local Settings\Temp

sidder på en engelsk maskine lige nu sorry.. for at kunne se alle mapper skal du lige indstille din maskine til det.. under mappeindstillinger.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 11:16 #3
Tak for forslagende, men desværre intet held.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 11:17 #4
så vil jeg foreslår du prøver enten

GetDataBack
http://www.runtime.org/

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

den første har for et par dage siden reddet en anden brugers word doc.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 11:23 #5
Det er egentlig ikke så meget med at få lige netop dette dokument tilbage, men mere om det kan lade sig gøre, uden brug af andre programmer. Det er nemlig en kursist der  har mistet sit dokument, men her en uge efter er det dukket op igen, og jeg sidder bare med store spørgsmålstegn i mine øjne :-)
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 11:46 #6
http://www.gmayor.com/what_to_do_when_word_crashes.htm

Men du har et problem... men du har et problem for det meste hvis det ikke er gemt:)
08. marts 2005 - 12:07 #7
Words gendannelsesfunktion fungerer på den måde, at hvis Word afsluttes uautoriseret, f. eks. på grund af strømsvigt eller hvis maskinen fryser, vil programmet starte med det dokument åbent, som var åbent da uheldet skete.

Afsluttes Word derimod korrekt, vil alle filer til automatisk gendannelse blive slettet. Slettede filer kan i visse tilfælde gendannes; men det afhænger bl.a. af styresystemet. Det kan ikke lade sig gøre med en Word-funktion.

Ved at nedsætte intervallet af minutter mellem at der gemmes til automatisk gendannelse, kan man minimire datatabet i forbindelse med nedbrud (Funktioner->Indstillinger, fanen Gem)
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 12:42 #8
til erikjuul:

Og hvad hvis man ikke har givet sit dokument noget navn, og derved heller aldrig har gemt en eneste gang, så vil det vel ikke virke? Det gjorde det ikke her, har efterprøvet flere gange.
08. marts 2005 - 13:25 #9
Om dokumentet er gemt eller ej spiller ingen rolle, der oprettes en temp-fil for hvert dokument, du har åbent. Hvis disse eksisterer når Word startes, åbnes de. Afsluttes Word reglementeret, slettes de.

Hvis det er på en uddannelsesinstitution er problemet sikkert, at der er en funktion til nulstilling af computerenes opsætning ved start.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 13:38 #10
Der er ingen funktion til nulstilling, og det lyder rigtig det du siger, men jeg kan bare ikke selv få det til at virke. Men skidt pyt.. vedkommende har fået sit dokument tilbage.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
08. marts 2005 - 13:41 #11
Hvorfor kan jeg ikke accepter dit svar ?? der sker intet når jeg trykker på accepter.
Avatar billede kalp Novice
09. marts 2005 - 09:13 #12
Marker hans navn nede i venstre hjørne og tryk accepter.