Vi har vis antal citrix server i vores Farm. en af serverne var begyndte at give nogle problemer i Outlook. derfor besluttede vi at klonne den med en af de andre. nu er den server som blev klonnet fra kommer med samme fejl.
Beskrivelse af fejlen: når man åbner for sin Outlook får man følgende besked: "Nanvnet findes ikke i adressekartoteket." hvorefter skal der konfigureres i Outlook (som om det er 1. gange man vil åbne outlook).
et eller andet sted under konfigurationen er der 2 felter. den ene viser Exchange serverens navn. i den anden felt hvor man kan/skal skrive sit navn, står firmaets navn.
Spm er følgende:
er der nogle der løsning/ide om hvad der skal gøres?
Det ved jeg ikke. Hvor /hvordan kan jeg checke det?
Vi har ialt 8 servere. server 1 er den der giver problemer. når vi lukker tilgange til den så har vi 7 tilbage. man oplever derfor ikke det problem i de resterende servere. Når logget på 1 eren og løst problemet kører det fint indtil man igen havner i samme server. (det kan være dagen efter eller ugen efter)
Kontroller også adgang til evt. profil share fra samme server, og kontroller brugernes rettigheder på c:\documents and settings\ eller hvor din server gemmer profilerne
Jeg skal lige være helt sikker på at jeg forstår situationen korrekt.
1. Citrix Server A har bøvl med Outlook 2. I vælger at klone Server B over på Server A 3. Server A (klonen) kører nu fint 4. Server B (klonens mor..) har nu problemet
Jeg har oplevet noget lignende før, der skyldtes problemet en default profil i outlook. Men der ramte problemet kun nye brugere, hvis profil endnu ikke lavet. Og det er tilsyneladende ikke tilfældet her.
Hvad med resten af brugerprofilen, My Documents, Desktop, IE settings osv bliver de påvirket?
Den importerer ikke brugeren MAPI profil, men bruger istedet en default profil. Hvis du nu logger en bruger på, retter i profilen, logger af, og logger på igen. Har den så gemt profil indstillingerne?
Hvis man retter i brugerens profil, så kører det fint indtil brugeren havner i samme server senere. brugerens rettigheder på denne servere er det samme som de øvrige servere. hvordan (hvad) kan jeg bruge userenv.log (til)?
Jeg ville kigge efter profil fejl. Men hvis resten af profilen ikke er påvirket, kan det være ligemeget. Outlook kan installeres så den altid prøver at oprette en ny profil til brugerne, Office Resource Kit indeholder nogle værktøjer til den slags:
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.