Avatar billede hyllested Nybegynder
26. marts 2001 - 17:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

array-sortering

Hej!

Jeg har et array ved dhcp_liste. Oplysninger lagres i to dimensioner, f.eks.
dhcp_liste[$i][0], dhcp_liste[$i][1], dhcp_liste[$i][2] og så videre. For
hver [$i] har jeg i det  hele [0..6] på den anden led. Kan jeg umiddelbart
bruge en anden end den første (felt [0]) til at sortere efter?

Hvordan?`

mvh ~Hylle

Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 18:22 #1
Har du selv implementeret din sorterings-algoritme er det jo en simpel ændring? Eller er der en indbygget funktionalitet jeg ikke kender til?
Avatar billede iss Novice
26. marts 2001 - 18:37 #2
Har du kigget på array_multisort? Selv har den kunne gøre alle de ting jeg har haft brug for.
Avatar billede hyllested Nybegynder
26. marts 2001 - 21:06 #3
>>>lrj: Jeg er ikke klar over om det jeg har lavet med ret kan kaldes en algoritme. Det består i at flytte ip-nummeret fra plads [$i][4] til plads [$i][0] i et nyt array.

Derefter kan jeg bruge kommandoen:

sort(nyt_array);  Da denne automatisk sorterer efter første \"field\".

>>>iss:

Jeg checker lige sagen ud i morgen!
Avatar billede hyllested Nybegynder
03. maj 2001 - 09:06 #4
Beklager de nævnte muligheder dækker på ingen måde mit problem... Sagen lukket.
Avatar billede hyllested Nybegynder
30. juli 2001 - 14:53 #5
Case closed!